تولیدکننده دستکش‌ بوفالو: به دنبال جذب نخبگان علمی در نمایشگاه‌ نانو هستیم

جذب دانش‌آموختگان و افراد نخبه و به‌کارگیری آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه، فروش و همچنین تولید، یکی از برنامه‌های شرکت آژینه ابزار پارس در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ است. این شرکت، تولیدکننده دستکش‌های ایمنی با نام تجاری بوفالو است.

فرهاد طاهری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان آژینه ابزار پارس درباره اهداف این شرکت برای حضور در نمایشگاه ایران‌نانو‌ ۱۴۰۱ می‌گوید: «سه هدف عمده را در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو دنبال می‌کنیم. هدف اول معرفی محصولات به مشتریان است، در واقع محصولات قدیمی را مشتریان جدید و محصولات جدید را به مشتریان قبلی و جدید معرفی می‌کنیم. علاوه براین به دنبال ارتباط با صنایع هستیم تا با نیازسنجی بازار، برای توسعه محصولات جدید برنامه‌ریزی کنیم. در واقع نمایشگاه‌ فناوری‌نانو جایی است که ما در آن با شناسایی فرصت‌های جدید، نقشه راه یک سال آینده را ترسیم می‌کنیم و برای توسعه محصولات جدید برنامه ریزی می‌کنیم. سومین هدف ما از شرکت در نمایشگاه نانو، جذب نخبگان علمی است. در سال ۱۳۹۸ ما موفق شدیم با افراد نخبه و علاقه‌مند، از طریق نمایشگاه نانو، آشنا شویم و اقدام به جذب آن‌ها کنیم. در سال ۱۴۰۱ نیز همین کار را انجام خواهیم داد و بخشی از نیاز نیروی انسانی را از میان دانش‌آموختگانی که در نمایشگاه با آن‌ها آشنا می‌شویم، تامین می‌کنیم.»

مهندس طاهری افزود: «این دومین حضور ما در نمایشگاه نانو است، هر چند از سال ۱۳۸۵ در نمایشگاه صنعت حضور داشتیم اما از سال ۹۸ تصمیم گرفتیم در نمایشگاه نانو شرکت کنیم و در حال حاضر به جز نمایشگاه نانو در هیچ نمایشگاه داخلی شرکت نمی‌کنیم و تمام انرژی خود را برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی صرف می‌کنیم. برداشت ما این است که نمایشگاه‌نانو برای معرفی ما کافی است و باید روی گسترش بازارهای بین‌المللی از طریق حضور در نمایشگاه‌های خارجی تمرکز کنیم. همین موضوع موجب بهبود بازارهای صادراتی ما شده است به طوری که در حال حاضر به کشورهای ترکیه، عراق و آسیای میانه صادرات داریم و از طریق امارات به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و فرانسه محصول صادر کرده‌ایم.»

وی درباره برنامه‌های صادراتی آتی شرکت آژینه ابزار پارس گفت: «در حال حاضر روی صادرات به برزیل تمرکز داریم، عضو اتاق بازرگانی برزیل شده‌ایم و با سفیر برزیل در تهران و سفیر ایران در برزیل وارد گفتگوهایی شده‌ایم که انتظار می‌رود تا یک ماه آینده بتوانیم صادرات به این کشور را آغاز کنیم. برزیل یکی از مهمترین بازارهای آمریکا جنوبی است که تعامل خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد. هر چند چالش‌هایی مانند حمل و نقل داریم اما درحال تسهیل فرآیند صادرات به این کشور هستیم. ماسک و دستکش نانویی ما برای بازار این کشور جذاب است و فرصت‌های صادراتی زیادی در این بخش وجود دارد.»

لازم به ذکر است، صادرات یکی از ارکان مهم کسب و کار شرکت آژینه ابزار پارس است و عقد قرارداد با مشتریان خارجی و صادرات به کشورهای دیگر موجب توسعه بازار محصولات این شرکت می‌شود از این رو شرکت آژینه ابزار پارس حضور در نمایشگاه‌ها را فرصتی برای توسعه بازار، اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌داند.