شیشه‌های مقاوم شده با فناوری‌نانو در مدارس آمریکا استفاده می‌شود

با درخواست مدرسه‌ای در تگزاس برای استفاده از فیلم‌های نانویی، استفاده از این فناوری برای محافظت از شیشه مدارس در تگزاس گسترش بیشتری پیدا کرده است.

شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو بوده، که به دنبال افزایش ایمنی شیشه‌ها و فیلم‌های مورد استفاده در پنجره‌ها است. این شرکت اعلام کرد که بخش Patriot Glass Solutions این شرکت سفارش خریدی بیش از ۳۰۰۰۰ دلار از یک دبیرستان در سن آنتونیو برای فیلم امنیتی دریافت کرده است.

محصول فیلم امنیتی Patriot Glass Solutions، شامل یک محلول پرایمر تقویت‌کننده شیشه و فیلم روی پنجره است که برای جلوگیری از ورود اجباری استفاده می‌شود. C-Bond Secure استحکام شیشه زیرین را با استفاده از فناوری نانو ثبت اختراع شده این شرکت افزایش می‌دهد و در صورت استفاده همراه با فیلم پنجره امنیتی، به جلوگیری از نفوذ و سایر جرایم مشابه کمک می‌کند.

مایکل وانکه، رئیس بخش Patriot Glass Solutions گفت: «این سفارش خرید، نمونه دیگری از تقاضا برای مدارس در تگزاس است که فناوری ما را برای برای تقویت ایمنی کلی دانش‌آموزان و کارکنان مورد نظر دارد. ما به‌عنوان یک شرکت تگزاسی، نامی برای خود در میان مدارس این ایالت به‌عنوان ارائه‌دهنده قابل اعتماد فیلم‌های پنجره ایمنی و امنیتی ایجاد کرده‌ایم. ما با فروشندگان شیشه پاتریوت خود در سایر نقاط آمریکا همکاری می‌کنیم تا به آن‌ها کمک کنیم همین کار را انجام دهند.»

بخش Patriot Glass Solutions همچنین C-Bond BRS را ارائه می‌دهد، یک سیستم فیلم مقاوم در برابر گلوله است که برای جلوگیری از نفوذ گلوله به شیشه استفاده می‌شود. C-Bond BRS توسط یک آزمایشگاه شخص ثالث مستقل تأیید شده تا حفاظت در برابر بالستیک ۷۵۲ مؤسسه ملی دادگستری (NIJ) سطح I، سطح IIA، سطح II و Underwriters Laboratories (UL) را ارائه دهد.

شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدوین شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است. این شرکت، در این روش از فناوری‌‌نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه‌ که به‌صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.