قطره آهن در پوشش نانویی با یک لایه محافظ اضافی!

شرکت فناوران وندا فارمد قطره آهن لیپوزومال تولید و به بازار عرضه کرده است که دندان را سیاه نمی‌کند و در عین حال به دلیل پوشش سوکروزاستری که دارد، جذب بسیار بهتری را برای کودکان به ارمغان می‌آورد.

محمد دهقانی، کارشناس توسعه کسب و کار این شرکت می‌گوید: «در حال حاضر ۵۰ هزار قطره آهن نانویی وارد بازار شده است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. این قطره‌ها به دلیل فرمولاسیون نانویی که دارند، دندان را سیاه نمی‌کنند، عوارض گوارشی برای کودکان ندارد و در عین حال اثربخشی بالایی دارد. این قطره‌ها در عین حال که نیاز آهن کودکان را تامین می‌کنند، با دیگر مکمل‌ها تداخل دارویی ندارند.»

دکتر دهقانی افزود: «این قطره‌ها علاوه بر داشتن لایه‌ای از جنس لیپوزوم، یک لایه اضافه از جنس سوکروزاستر دارد که به محافظت بهتر و جذب بالاتر قطره‌ها کمک می‌کند. در این قطره‌ها از فناوری لیپوزوم‌های فریک پیروفسفات استفاده شده که توسط ماتریسی از سوکروزاستر و تری کلسیم فسفات پوشیده شده است. جذب بالای هموزوم،  عدم تغییر رنگ دندان، عدم تداخل دارویی و جانبی با غذا و دیگر املاح، اثربخشی معادل فرم‌های تزریقی آهن، جلوگیری از ریسک و خطرات تزریق از جمله مزیت‌های این قطره آهن نانویی است. همچنین این قطره آهن فاقد طعم فلزی بوده و به دلیل بهره‌مندی از لسیتین آفتابگردان فاقد حساسیت‌زایی است. استفاده از این قطره‌ها به تکامل بهتر سیستم مغزی و عصبی کودکان کمک می‌کند که دلیل آن وجود فسفاتیدیل کولین در آن است.

این کارشناس توسعه کسب و کار شرکت فناوران وندا فارمد می‌گوید: «در کنار قطره آهن نانویی، محصولات دیگری نیز در دست تولید است که ازآن جمله می‌توان به مکمل‌های نانویی ویتامین D3،  کلسیم و زینک اشاره کرد.»

علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه شرکت فناوران وندا در طبقه همکف سالن خلیج فارس در نمایشگاه بین‌اللملی بازدید کنند.