استارت‌آپ سوئیسی ترمیم استخوان را با استفاده از هیدروژل انجام داد

شرکت فلوبون (flowbone) مبلغ ۲٫۱ میلیون فرانک برای توسعه فناوری ترمیم استخوان با استفاده از فناوری‌نانو جمع‌آوری کرده تا با کمک این بودجه بتواند این فناوری را وارد بازار کند.

فلوبون، یک شرکت اسپین‌آف EPFL فعال در زمینه بازسازی استخوان است، که یک دور اولیه جمع‌آوری سرمایه با ۲٫۱ میلیون فرانک، عمدتا با فرشتگان تجاری باتجربه را بسته است. این بودجه شرکت فلوبون را قادر می‌سازد تا ورود خود را به بازار آمریکا تسریع کند و بتواند فعالیت‌هایی از جمله دریافت مجوز FDA برای اولین محصول ترمیم استخوان خود را دریافت کند.این بودجه به پیشرفت‌های پیش بالینی برای تقویت استخوان‌های پوکی استخوان کمک می‌کند.

فلوبون در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه Venture Kick شد و در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک Venture Leader Medtech شناخته شد. این استارت‌آپ در TOP 100 Swiss Startup Award در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

فلوبون که توسط دکتر اولریک کتنبرگر، پروفسور دومینیکو پیولتی و دکتر رگیس گودرون تأسیس شد، از نانوپزشکی احیاکننده برای تغییر مراقبت از میلیون‌ها بیمار مبتلا به بیماری‌ها و اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان استفاده می‌کند. فلوبون در حال انتقال فناوری خود به اولین محصول تجاری برای ترمیم استخوان است. این شرکت درمان ضایعات مغز استخوان، یک بیماری مرتبط با آرتروز زانو را هدف قرار خواهد داد. اهداف این شرکت شامل توقف درد، کاهش سرعت پیشرفت بیماری و حفظ مفاصل است.

علاوه بر دور بذر ۲٫۱ میلیون CHF، فلوبون از کمک‌های مالی که مجموعاً ۲٫۲ میلیون فرانک است، سود می‌برد. آخرین جایزه دریافت شده توسط این شرکت، چالش QuickFire Healthy Longevity 2022 از آکادمی ملی پزشکی است که شامل کمک مالی و دسترسی به مشاوره از کارشناسان شرکت جانسون و جانسون است.

گائتان مارتی، کارآفرین سریالی و یکی از فرشتگان تجاری حامی فلوبون، توضیح می‌دهد: «با افزایش سن جمعیت، شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. از آنجایی که داروهای فعلی پوکی استخوان فقط در ناحیه لگن اثر محدودی دارند، نیاز فوری به یک روش ارزان، موضعی و ساده برای ایجاد توده استخوانی برای مقاومت در برابر شکستگی وجود دارد. به همین دلیل است که از تیم با استعداد و با تجربه فلوبون در ماموریتشان برای کاهش شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان به لطف فناوری نانو بسیار هیجان‌زده هستم.»

فناوری پلت‌فرم فلوبون مبتنی بر یک ماتریس هیدروژل است که چند درصد از نانوذرات معدنی را در خود جای داده و از یکی از مواد اصلی استخوان طبیعی ساخته شده است. این نانو ماده زیستی که به راحتی می‌تواند از راه پوست به بافت استخوانی ضعیف تزریق شود، فرآیند طبیعی استخوان سازی بدن را تحریک می‌کند. در عرض چند هفته، استخوان ترمیم و تقویت می‌شود و هیچ باقیمانده‌ای از مواد تزریق شده باقی نمی‌ماند.