از محاسبات کوانتومی تا غشاهای نانولوله‌ای؛ موضوعات همکاری صنعت و دانشگاه در هند

یکی از دانشگاه‌های هند با دو شرکت نانویی برای توسعه فناوری‌ و پاسخ به نیاز صنعت، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

دانشگاه VIT-AP تفاهم‌نامه‌های همکاری با دو شرکت QpiAi و NoPo امضا کرد. این تفاهم‌نامه‌ها برای انجام تحقیقات در زمینه محاسبات کوانتومی، یادگیری ماشین و علم داده (QpiAi) و همچنین در حوزه نانولوله‌های کربنی و کامپوزیت‌ها (NoPo) هستند. این تفاهم‌نامه فضای کار مشترک قوی بین دانشگاهیان و صنعت را برای حل چالش‌های اجتماعی به منظور ارائه زندگی بهتر برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد.

دکتر آرون سهروات، مدیر تحقیقات نظری کوانتومی QpiAI در مورد اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت در کشف و استقرار بهینه‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی و کوانتومی در علوم زیستی، مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل، مالی، صنعتی و فناوری‌های فضایی صحبت کرد. وی گفت که تحقیقات در مورد محاسبات کوانتومی پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد بازار کار در آینده نزدیک دارد.

گاداهار ردی مدیرعامل NoPo Technologies ، در مورد تاثیر فناوری نانولوله کربنی در تبدیل جهان به مکانی بسیار بهتر صحبت کرد. محققان این شرکت، به‌عنوان یک تولیدکننده پیشرو در نانولوله‌های کربنی با کیفیت بالا، در تلاش هستند تا غشاهای مبتنی بر نانولوله‌های کربنی را برای استخراج آب تمیز تقریباً از هر نوع منبع آبی توسعه دهند. وی گفت: «همکاری دانشگاهی با صنعت می‌تواند در رسیدگی به مسائل فناورانه و دستیابی به اهداف با سرعتی بسیار سریع‌تر کمک کند و مسیرهای جدیدی را برای پیشرفت فناوری باز کند.»

دکتر کوتا ردی، معاون رئیس دانشگاه VIT-AP، مشارکت دانشگاه VIT-AP را در ایجاد موفقیت‌آمیز همکاری‌های صنعتی توضیح داد. وی بر اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت در توسعه فناوری‌های جدید و کشف راه‌حل‌های ساده برای مشکلات پیچیده تاکید کرد. وی افزود: «این همکاری به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در رشته‌های مختلف برای دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته‌های فیزیک، علوم داده و سایر شاخه‌های علوم و مهندسی کمک می‌کند.»