سرمایه‌گذاری در فناوری کربن‌زدایی؛ تولید نانومواد در این فرآیند انجام می‌شود

شرکت لویدیان (Levidian) مستقر در کمبریج ۱۲ میلیون پوند سرمایه‌گذاری از شرکت بیکر هیوز (Baker Hughes) برای افزایش فناوری تبدیل متان به هیدروژن و گرافن دریافت کرد.

به گفته مقامات شرکت لویدیان، سامانه LOOP با تجزیه متان به هیدروژن و گرافن، کربن‌زدایی می‌کند، که هیدروژن تولید شده می‌تواند بلافاصله به‌عنوان یک ترکیب گازی برای حمایت از کربن‌زدایی صنعتی استفاده شود، در حالی که گرافن می‌تواند برای بهبود عملکرد طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی و کالاهای ورزشی به کار گرفته شود. ادعا می‌شود که سیستم LOOP به طور یکپارچه به زیرساخت‌های موجود متصل است و می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا با استفاده از ترکیب تمیزتر هیدروژن و متان در محل، به کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد کمک برسند.

لویدیان می‌گوید این سرمایه‌گذاری که ارزش این شرکت را به حدود ۱۳۰ میلیون پوند می‌رساند، حدود ۱۰۰ شغل ایجاد می‌کند و تولید حلقه‌های بیشتری را برای تبدیل متان به سوخت آینده تقویت می‌کند. این قرارداد همچنین بیکر هیوز را قادر می‌سازد تا سبد انرژی خود را که به طور سنتی در خدمات میدان نفتی ریشه دارد، متنوع کند.

جان هارتلی، مدیرعامل لویدیان گفت: «این سرمایه‌گذاری در مرحله مهمی از توسعه لویدیان انجام می شود. بیکر هیوز سابقه طولانی در زمینه فناوری انرژی دارد و تخصص آن‌ها ارزشمند خواهد بود، زیرا ما به سرعت لویدیان را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای کربن‌زدایی، به ویژه در بخش‌های صنعتی، توسعه می‌دهیم. تعهد آن‌ها تأییدی قوی از فناوری LOOP و فرآیند تولید گرافن ما است.»

لوکا ماریا روسی، از مدیران بیکر هیوز، به عنوان بخشی از این قرارداد، در هیئت مدیره لویدیان جای خواهد گرفت.

روسی گفت: «ما همچنان تعهد خود را برای پیشبرد اهداف آب و هوایی با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوآورانه نشان می‌دهیم.»

گرافن ماده‌ای است که بازی را برای بسیاری از کاربردها تغییر می‌دهد و فناوری لویدیان با محصول با کیفیت بالا خود متمایز است. تولید مشترک گرافن و هیدروژن موجب می‌شود تا کربن زدایی در بخش‌هایی که به سختی می‌توان حذف کربن  را در آنجا انجام داد، امکان‌پذیر شود.»