کلمبیا از فناوری‌نانو برای ارتقاء پوشاک حافظت شخصی استفاده می‌کند

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) با شرکت سیا میگوئل کابالرو (CIA Miguel Caballero) برای ارائه نانومواد به منظور استفاده در البسه محافظت شخصی، به توافق رسید.

شرکت سیا میگوئل کابالرو یکی از شرکت‌های تولیدکننده پوشاک حفاظت بالستیک مستقر در کلمبیا است. دایرکتاپلاس قراردادی با شرکت سیا میگوئل کابالرو برای تامین نانومواد مورد نیاز این شرکت، امضا کرده است. این اولین قرارداد عرضه مستقیم دایرکتاپلاس در آمریکای لاتین است که طبق گزارشات ارزش آن ۱ میلیون یورو در طول چهار سال است.

به عنوان بخشی از این قرارداد جدید، دایرکتاپلاس مواد چاپی PTC را طی چهار سال پس از یک دوره آزمایشی چهار ماهه به این شرکت کلمبیایی عرضه خواهد کرد. دایرکتاپلاس به این شرکت موادچاپی برای استفاده در آسترهای چاپ شده PTC برای جلیقه‌های بالستیک ارائه خواهد کرد. قرار است دایرکتاپلاس G+ Planar Thermal Circuit (PTC) را در اختیار این شرکت کلمبیایی قرار دهد که یک فناوری برای چاپ گرافن بوده که می‌توان آن را در انواع مختلف پارچه اعمال کرد.

جولیو سزارئو، بنیانگذار و مدیر اجرایی دایرکتاپلاس در بیانیه‌ای گفت: «این قرارداد اولین کاربرد پرحجم فناوری PTC در جلیقه‌های بالستیک و اولین پروژه ما در آمریکای لاتین است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با میگل کابالرو هستیم که توزیع جهانی دارد و از طریق پوشاک ابداعی، حفاظت شخصی تخصصی برای انسان ایجاد می‌کند.

محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن + G به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.

دایرکتا پلاس که یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است، پیش از این نیز در صنایع مختلف نظیر تولید آسفالت و منسوجات فعالیت‌هایی داشته است. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی مورداستفاده قرار گیرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولیدکننده پارچه و لباس بوده که به ‌دنبال استفاده از فناوری ‌‌نانو در منسوجات است.