سرمایه‌گذاری برای تولید نانولوله‌های کربنی/کاربرد: صنعت نیمه‌هادی و خودرو

شرکت کاناتو (Canatu) فرآیند رسوب بخار شیمیایی کاتالیست شناور ویژه (FC-CVD) برای تولید نانولوله‌های کربنی ارائه کرده است.

کاناتو، تولیدکننده فنلاندی نانولوله‌های کربنی (CNTs)، دور سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون یورویی را به رهبری سرمایه‌گذاران قدیمی ۳M Ventures، Ascend و eFruit International بسته است. کاناتو از سال ۲۰۰۸ در مجموع ۷۴ میلیون یورو سرمایه جذب کرده است.

این شرکت اکنون قصد دارد چشم‌انداز خود را برای ارائه پیشرفته‌ترین نانولوله‌های کربنی، برای محصولات در حال تغییر صنعت تسریع بخشد. کاناتو یکی از سریع‌ترین شرکت‌های فناوری در حال رشد در منطقه اسکاندیناوی است که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۶۰ درصد رشد درآمد و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ رشد ۸۰ درصدی را گزارش کرده است.

یوها کوکونن مدیرعامل کاناتو گفت: «با دور جدید تامین مالی، ما می‌توانیم رشد شرکت را در بازارهای نیمه هادی و خودرو تسریع کنیم و خطوط تولید خودکار در فنلاند را گسترش دهیم. همچنین این فناوری ما را قادر می‌سازد تا حوزه‌های تجاری جدیدی را بر اساس پیشرفته‌ترین فناوری نانولوله‌های کربنی توسعه دهیم. این دور از تامین مالی نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران فعلی و جدید ما به کاناتو است.»

CNTهای کاناتو با یک فرآیند منحصر به فرد ایجاد می‌شوند که تطبیق‌پذیری و قابلیت اطمینان مورد نیاز را برای راه‌حل‌های بسیار مهندسی شده تضمین می‌کند. تمرکز این شرکت بر روی صنایع خودروسازی و نیمه هادی با مجموعه‌ای از گرمکن‌های ADAS (سیستم‌های کمک راننده پیشرفته) تا حسگرهای لمسی سه‌بعدی و غشاهای EUV است. آری آهولا افزود: «به‌عنوان یک سرمایه گذار بلندمدت، دیدن این که چگونه CNT با کیفیت و سفارشی کاناتو ثابت کرده که یک راه حل برتر در نسل جدید ادوات الکترونیکی و خودروهای خودران/EV است، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش بوده است. به همان اندازه لذت بخش است که شاهد راه‌حل‌های مشابه جدید و متحول‌کننده صنعت برای صنایع جدید مانند حسگرهای زیستی و شیمیایی برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی در کارخانه ما باشیم. من مطمئن هستم که این بودجه باعث رشد و پیشرفت سریع کاناتو در بازارهای مورد نظر می‌شود.»

این شرکت سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در تولید نانولوله‌های کربنی انجام خواهد داد، به‌ویژه افزایش ظرفیت برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشتریان فعلی و جدید در صنایع خودروسازی و نیمه‌رسانا مورد نظر این شرکت است. این بودجه همچنین برای استخدام افراد جدید برای تسریع رشد استفاده خواهد شد.