ارائه فناوری گرافن سه بعدی برای استفاده در چندین محصول مختلف

شرکت لایتن از ارائه فناوری گرافن سه‌بعدی برای استفاده در چندین خط تولید، از جمله باتری‌های لیتیوم-گوگرد، کامپوزیت‌های سبک‌تر، و آرایه‌های حسگر پیشرفته خبر داد.

شرکت لایتن (Lyten)، تولیدکننده مواد و برنامه‌های کاربردی پیشرفته و مخترع پلت‌فرم اختصاصی Lyten 3D Graphene™، به تازگی اولین مرکز ساخت گرافن سه‌بعدی خود را در سن خوزه، کالیفرنیا، معرفی کرد.

Lyten 3D Graphene™ یک پلت‌فرم مواد پیشرفته اختصاصی و قابل تنظیم است که حاصل سا‌ل‌ها پژوهش و ثبت اختراعات فناورانه لایتن است. گرافن سه‌بعدی لایتن را می‌توان در بسیاری از مواد و محصولات دیگر استفاده کرد تا برنامه‌های کاربردی با کارایی بالاتر به دست آید. به‌عنوان مثال، از آنجایی که گرافن ۳ بعدی شکل پیشرفته‌ای از گرافن است، به کار گیری گرافن سه‌بعدی لایتن به پلی‌اتیلن موجب بهبودهای قابل توجهی در استحکام می‌شود.

دن کوک، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران لایتن، می‌گوید: «ما در توسعه گرافن سه‌بعدی پیشگام بوده‌ایم و مشتاقانه منتظر عرضه مواد انقلابی خود به بازار هستیم. من همچنین مفتخرم که فناوری Lyten 3D Graphene ما، علاوه بر تبدیل شدن به یک راه حل مهم در بخش‌های تجاری و دفاعی، به‌عنوان یک پلت فرم مواد اساسی برای کربن‌زدایی در مقیاس جهانی ظاهر خواهد شد.»

گرافن سه‌بعدی لایتن شکلی از کربن است که به‌طور خاص تنظیم شده و از متان به دست می‌آید و بسته به کاربرد به شکل‌های بهینه مهندسی می‌شود.

هنگامی که گرافن سه‌بعدی لایتن به پلی‌اتیلن تزریق می‌شود، به‌طور قابل توجهی خواص فیزیکی پلی‌اتیلن را تقویت می‌کند، در نتیجه به مواد پلی اتیلن کمتری نیاز دارد و محصولی با وزن سبک‌تر را امکان پذیر می‌کند.

گرافن سه‌بعدی لایتن به عنوان جزئی در شیمی باتری جدید بوده و کلید باز کردن چگالی انرژی پتانسیل بالای سلول‌های لیتیوم-گوگرد و پشتیبانی از وارد شدن به صنعت خودروهای الکتریکی است که انتشار سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد.

گرافن سه بعدی این شرکت، همچنین حساسیت آرایه‌های حسگر فعال و غیرفعال نسل بعدی را که پتانسیل افزایش قابل توجه تشخیص حسگر را برای استفاده در کاربردهای صنعتی، بهداشتی و ایمنی دارند، به شدت بهبود می‌بخشد.

به گفته جان دوک، مدیر ارشد بازرگانی لایتن، Lyten 3D Graphene نه تنها یک فناوری منحصر به فرد و پایدار است، بلکه باتری‌های پیشرفته، محصولات کامپوزیت پیشرفته و حسگرهای پیشرفته این شرکت در آمریکا تولید خواهند شد.

لایتن در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و پلت فرم Lyten 3D Graphene™ نوآوری اصلی این شرکت است و برنامه‌های تجاری آتی لایتن شامل ارائه نسل بعدی خط تولید لیتیوم LytCell™ بوده که یک باتری سولفور برای وسایل نقلیه الکتریکی در بازارهای خودرو، هوافضا، دفاع و سایر بازارها است؛ این شرکت کامپوزیت پلیمری نسل بعدی LytR™ را نیز در سبد محصولات خود دارد که می‌تواند مقدار پلاستیک مصرفی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و در عین حال استحکام ساختاری و ضربه‌ای را حفظ کند.