توسعه سامانه میکروسیالی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص طبی

شرکت اکوسورت (AcouSort) با همکاری مشترک تلاش دارد تا فناوری سلول‌درمانی خود را گسترش دهد. سلول درمانی حوزه‌ای است که اکوسورت پتانسیل بالایی برای آن تصور دارد.

هدف اکوسورت در ابتدا امکان خودکارسازی فرآیند آماده‌سازی سلول‌درمانی با فناوری AcouWash است. در گام دوم، گسترش دسترسی به درمان‌های مبتنی بر سلول‌درمانی با کاهش هزینه‌های تولید است. به‌عنوان بخشی از این سفر، اکوسورت با یک شرکت بین‌المللی علوم زیستی فعال در زمینه سلول‌درمانی وارد همکاری شده است.

هدف اولیه این همکاری این موضوع است که چگونه فناوری AcouWash اکوسورت را می‌توان برای استفاده صنعتی تطبیق داد و به‌عنوان اجزای OEM در محصولات و ابزارهای سلول درمانی آینده شرکت شریک ادغام کرد. این پروژه همکاری اولیه درآمدی معادل ۱۵۰۰۰۰ یورو برای اکوسورت در سال ۲۰۲۲ ایجاد می‌کند. این همکاری در صنعت به دنبال یک دوره دو ساله است که در آن اکوسورت در پروژه‌های دانشگاهی با جاه‌طلبی‌های مشابه در توسعه راه‌حل‌های سلول درمانی برای استفاده بالینی شرکت داشته باشد.

تورستن فرلتوفت مدیرعامل شرکت اکوسورت می‌گوید: «سلول‌درمانی در کنار تشخیص بالینی یکی از حوزه‌های تمرکز اکوسورت است. ما قبلا با شرکای دانشگاهی برجسته همکاری داشته‌ایم و همکاری صنعتی که اکنون وارد آن شده‌ایم، آغاز مرحله بعدی در تلاش‌های ما برای توسعه سلول درمانی جذاب و مقیاس‌پذیر است.»

اکوسورت یک شرکت فناوری نوآورانه است که بر توسعه محصولات و راه‌حل‌هایی برای آماده‌سازی یکپارچه نمونه‌های زیستی تمرکز دارد. با کمک امواج صوتی، محصولات این شرکت می‌توانند سلول‌های خونی، اگزوزوم‌ها و باکتری‌ها را از نمونه‌های زیستی جدا کنند. فناوری محصولات این شرکت، آکوستوفلویدیک است، که در آن امواج صوتی و میکروسیال‌ها، کنترل خودکار نمونه‌ها را در طیف وسیعی از زمینه‌های کاربردی، از تحقیق بر روی نشانگرهای زیستی جدید تا توسعه سیستم‌های تشخیصی جدید را امکان‌پذیر می‌سازد. سیستم‌های مراقبت (POC) راهبرد تجاری‌سازی این شرکت مبتنی بر مدل تجاری اثبات شده ارائه ماژول‌های جداسازی به سازندگان سیستم‌های تشخیصی برای آماده‌سازی یکپارچه نمونه و همچنین برای ادامه تجاری‌سازی ابزارهای تحقیقاتی شرکت است.

با کمک محصولات این شرکت و توسعه آزمایش‌های نقطه‌ای مراقبت، سیستم‌های تشخیصی و درمان‌های جدید فعال می‌شوند که به برخی از چالش‌برانگیزترین حوزه‌های بیماری زمان ما نظیر سرطان، بیماری‌های عفونی و بیماری‌های قلبی عروقی می‌پردازند.