حمایت ستاد توسعه فناوری نانو از برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه

آیین اختتامیه بخش علمی و آموزشی هشتمین جشنواره فیلم مدرسه روز جمعه ۲۰ آبان ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد و از برگزیدگان محورهای تخصصی به ویژه آثار برتر با موضوع فناوری نانو تقدیر به عمل آمد.

محور علمی آموزشی در این دوره از جشنواره با حمایت حوزه هنری، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، آکادمی همراه اول، ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرا شد.
دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در این مراسم گفت: «در چند سال اخیر رویکرد جشنواره فیلم مدرسه، رویکردی تخصصی و مهارت محور بوده است و نگاه این است که دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های مختلف این جشنواره، برای کشور روایت پیشرفت داشته باشند. همچنین شناسایی و‌ شبکه‌سازی دانش‌آموزان در این جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد که از اهمیت بالایی برخوردار است.»
آقای محمد اکبرزاده، مدیر روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز در ادامه این مراسم گفت: «در ستاد که از سال ۸۳ آغاز به کار کرده است، یکی از محورهای اصلی ترویج و آموزش نانو برای دانش‌آموزان بوه است و تا به امروز بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر از دانش‌آموزان با فناوری نانو آشنا شده‌اند.» وی افزود: «ستاد نانو از افرادی که ایده، طرح و تولیدات رسانه‌ای خوب و با کیفیت دارند، حمایت می‌کند. جشنواره نانو و رسانه در سطح بالایی آثار برگزیده را معرفی می‌کند که برای سال آینده بخش دانش‌آموزی را در این جشنواره اضافه می‌کنیم تا از برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه در محور فناوری نانو حمایت ویژه داشته باشیم‌».
معاون حوزه هنری نیز در این مراسم اظهار داشت: «فیلم زندگی همه افراد پر از سکانس‌های امیدوارکننده و ناامیدکننده است؛ امروز حوزه هنری در کنار تعدد ارگان‌های دیگر به نوجوانان کمک می‌کند تا این مسیر را پرقدرت‌تر دنبال کنند.»
نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار کرد: «در ستاد در عرصه‌های مختلف به ویژه رسانه وارد شدیم. خلا فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور حس می‌شود. تمام اطلاعات مردم از ستاد محدود به اطلاعات دیگر شده است. حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های ستاد، در حوزه مطالبه‌گری از مسئولان است که با همت فیلم‌سازان محقق می‌شود.»
وی افزود: «در حوزه سینما و فیلم‌سازی باید قهرمانان مشخصی داشته باشیم تا ایران اسلامی را به کل دنیا منعکس کنیم‌. فیلم‌سازان آینده باید عناصر قهرمان و ضدقهرمان خود را بسازند.»