سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعتی تجهیزات لایه نشانی اتمی

شرکت اسپارک‌نانو (Sparknano) مبلغ ۵٫۵ میلیون یورو سرمایه برای تجهیزات لایه نشانی اتمی به منظور استفاده در حوزه انرژی جذب کرد.

شرکت هلندی اسپارک‌نانو که در شهر آیندهوون مستقر است، یکی از ارائه‌دهنده‌های تجهیزات لایه‌نشانی اتمی برای آینده سبز بوده، که در یک دور تازه از جذب سرمایه، بودجه ۵٫۵ میلیون یورویی تأمین کرده است.

این دور توسط Aliad (بازوی سرمایه گذاری Air Liquide) با حمایت سرمایه‌گذاران هلندی، از جمله شرکت پارتنر کپیتال سامرست (Somerset Capital Partners) و Invest-NL هدایت شد. سرمایه‌گذاران موجود، شرکت‌هایی مانند شرکت توسعه Brabant (BOM) و TNO نیز در این دور شرکت کردند.

این دستگاه‌ها شامل نسل جدیدی از الکترولیزرها برای تولید هیدروژن سبز، سلول‌های سوخت، باتری‌ها و سلول‌های خورشیدی هستند.

اسپارک‌نانو چند سال است که روی فناوری ALD فضایی تمرکز دارد و همچنین تجهیزاتی ایجاد کرده است که می‌تواند فیلم‌های نازک مواد را در داخل مواد متخلخل اعمال کند. این لایه‌های اعمال شده، امکان کنترل در مقیاس اتمی را داشته و می‌توان میزان ضخامت و همچنین این کجا لایه‌نشانی انجام شود را تحت کنترل داشت.

این شرکت هلندی محصولاتی را ارائه می‌دهد از ابزارهای انعطاف‌پذیر تحقیق و توسعه گرفته تا ابزارهای تولید انبوه با حجم بالا و بزرگ برای تولید ورق به ورق و همچنین تولید رول به رول و امکان انتقال یکپارچه از آزمایشگاه به FAB را فراهم کند.

Aliad از طریق نوآوری تکنولوژیکی سرمایه‌گذاری می‌کند و از راه‌اندازی تجهیزات برای مقابله با چالش‌های صنعتی‌، اجتماعی و زیست محیطی پشتیبانی می‌کند. این شرکت از سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیون یورو در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرده است و در ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری انجام داده است.

وینسنت بریلول، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری Air Liquide می‌گوید: «ما از سرمایه‌گذاری در اسپارک‌نانو در این دور جدید و حمایت از رشد این شرکت از طریق همکاری‌های راهبردی هیجان زده هستیم. فناوری اسپارک‌نانو می‌تواند به‌طور قابل توجهی در فعال کردن انتقال انرژی کمک کند.»

پارتنر کپیتال سامرست یک شرکت سرمایه‌گذاری خانوادگی است که بر روی شرکت‌های دولتی و خصوصی در صنایع مصرفی، سرگرمی، مالی ، غذا ، علوم زندگی، نرم افزار و املاک و مستغلات متمرکز است.

جوز دایمن ، از مدیران پارتنر کپیتال سامرست، می‌گوید: «اسپارک‌نانو این پتانسیل را دارد که به یک تأمین‌کننده اصلی در بازار انرژی تبدیل شود. به همین ترتیب، این شرکت نقش اساسی در انتقال انرژی بازی خواهد کرد، جاه‌طلبی که در قلب راهبرد سرمایه‌گذاری ما قرار دارد. ما مایل هستیم از تیم فعال در توسعه بیشتر فناوری ALD حمایت کنیم.»