تکمیل خط تولید هزار تُن نانولوله‌کربنی در سال/هدف بعدی رسیدن به ۶ هزار تُن در سال

جیو (Jeio) به زودی ساخت و ساز کارخانه جدید ۱۰۰۰ تنی نانولوله‌های کربنی خود را به اتمام می‌رساند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ میزان تولید خود را به ۶۰۰۰ تن برساند.

شرکت جیو کارخانه تولید نانولوله‌کربنی (CNT) خود ​​با ظرفیت سالانه ۱۰۰۰ تن را گسترش می‌دهد. آن‌ها تا سال ۲۰۲۶ یک سیستم تولید ۶۰۰۰ تنی ایجاد می‌کنند. همچنین این شرکت سال آینده تولید مواد رسانا CNT تک جداره خود را آغاز می‌کنند.

جیو ​​سال گذشته ساخت یک کارخانه ۳۰۰ تنی نانولوله‌کربنی رسانا را آغاز کرد. مواد رسانا نقش تسهیل‌کننده حرکت الکترون‌ها را بین آند و کاتد باتری‌ها بازی می‌کنند. گرچه در حال حاضر از کربن سیاه به‌عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود، اما دوکجو کانگ، مدیرعامل جیو، اطمینان دارد که استفاده از CNT افزایش می‌یابد.

کانگ توضیح می‌دهد: «مواد رسانا کربن سیاه ۵ درصد در باتری‌های ثانویه استفاده می‌شوند، اما مواد رسانا CNT فقط به میزان نیم درصد در این باتری‌ها به کار گرفته می‌شوند. این نه تنها در کاهش هزینه‌ها بلکه در افزایش ظرفیت شارژ نیز مؤثر است و طول عمر باتری‌ها را افزایش می‌دهد.»

کانگ تحقیقات روی نانولوله‌های کربنی را در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد. او اولین کسی بود که در سال ۲۰۰۶ به تولید CNT در آسیا رسید و در سال ۲۰۱۵ CNT بدون آهن را توسعه داد. CNT غیر آهنی از خطر آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند و ایمنی را بهبود می‌بخشد.

‌در حال حاضر SK On ،Northvolt ،CATL و BYD به‌عنوان مشتری برای مواد رسانا آماده خرید هستند. ​​ماه آینده جیوکارخانه جدید خود را برای تولید این مواد رسانا تکمیل می‌کند. این امر می‌تواند به خواسته‌های سریع افزایش مشتری پاسخ دهد. کانگ می‌گوید: «شرکت‌هایی که مواد رسانا بر اساس CNT تولید می‌کنند در سطح جهانی نادر است.»

جیو تا سال ۲۰۲۶ تولید مواد رسانا خود را به ۶۰۰۰ تن در سال گسترش می‌دهد. این شرکت تجهیزات آزمایش مواد رسانا CNT تک جداره را در سال آینده خواهد ساخت. CNT تک دیوار یک ماده مورد نیاز برای تأمین ایمنی در مواد فعال آند مبتنی بر سیلیکون است.