برگزاری چالش "استفاده بهینه از سرباره فولادسازی کوره‌های قوس الکتریکی"

برگزاری چالش “استفاده بهینه از سرباره فولادسازی کوره‌های قوس الکتریکی”

با حمایت شبکه تبادل چالش “استفاده بهینه از سرباره فولادسازی کوره‌های قوس الکتریکی” برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان تا ۲۰ مهر ماه برای ثبت‌نام در این چالش فرصت دارند.

با افزایش میزان تولید فولاد با استفاده از کوره قوس الکتریکی، سالیانه حجم زیادی از سرباره‌های حاصل از این کوره‌ها در مجتمع‌های فولادی انباشته می‌شود. این انباشتگی سرباره، مجتمع‌ها را با چالش‌های مختلفی از جمله اشغال فضای زیاد جهت ذخیره‌سازی و مشکلات محیط‌زیستی مواجه کرده است. در کنار این معضلات، استفاده از این سرباره‌ها به عنوان محصول جانبی مجتمع‌ها می‌تواند تاثیر مثبت اقتصادی داشته باشد.

در همین راستا مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با همکاری شبکه تبادل فناوری و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو و معاونت علمی وفناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ به‌منظور دستیابی به روشی جهت تبدیل این سرباره‌ها به محصولات قابل استفاده در صنایع مختلف و کاهش اثرات محیط‌زیستی چالشی با عنوان “استفاده بهینه از سرباره فولادسازی کوره‌های قوس الکتریکی” مطرح نموده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌نمایند.

به همین منظور از طریق فرم ذیل در این رویداد ثبت نام کرده و پس از دانلود فایل پیچ دک نسبت به تکمیل و سپس بارگذاری مجدد طرح در سامانه اقدام نمایید.

[ دریافت فایل پیچ دک ]

راهنمای استفاده شرکت در چالش