ارائه نتایج تقویت لاستیک با نانولوله‌کربنی

شرکت اس‌پی‌نانو نتایج یافته‌های خود را در حوزه تقویت لاستیک با نانومواد کربنی و پروتئین در سمپوزیوم بین‌المللی کامپوزیت‌های نانومهندسی شده ارائه خواهد کرد. این شرکت با استفاده از این نانوساختار، لاستیک و کامپوزیت‌های سبک‌تر و مقاوم‌تر ارائه می‌کند.

اس‌پی‌نانو (SP Nano) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانومواد کامپوزیتی و نساجی است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که نتایج یافته‌های خود را در سمپوزیوم بین المللی کامپوزیت‌های نانومهندسی شده که ۱۵ تا ۱۷ جولای در روسکیلد دانمارک برگزار می‌شود، ارائه خواهد کرد.
در این سمپوزیوم متخصصان مختلفی در حوزه مواد و کامپوزیت گرد هم آمده اند تا درباره آخرین دستاوردهای به دست آمده در حوزه مواد پیشرفته و کاربرد آن در بخش انرژی و ساختمان بحث و تبادل نظر کنند. این کامپوزیت‌ها با مواد هیبریدی، گرافن، نانولوله کربنی و مواد سلسله مراتبی تقویت شده‌اند.
اس‌پی‌نانو مقاله‌ای با عنوان Improved Interfacial Properties of PAN/Phenolic-Composites by Coating of Carbon Fabric with SP1/CNT Complex را آماده کرده است که در آن جزئیات مربوط به مزایای استفاده از پروتئین SP1 و نانولوله‌کربنی در تقویت نانوالیاف کربنی درج شده است.
ایال شپیلبرگ، مدیرعامل شرکت اس‌پی‌نانو، می‌گوید: «فناوری SP1 ما کاربردهای متعددی در بخش تقویت الیاف و رزین‌های مختلف دارد؛ موادی که در بازار کامپوزیت‌ها به وفور استفاده می‌شود. فناوری PAN/Phenolic ما در حال حاضر توسط مشتریان مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما همچنان به دنبال شرکای بیشتری برای تجاری‌سازی این فناوری در بازار هستیم.»
علاوه بر حوزه کامپوزیت‌ها، اس‌پی‌نانو پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش کالاهای لاستیکی مکانیکی (MRG) داشته است به طوری که اخیراً دومین آزمایش صنعتی را در ترکیه با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.
مزیت استفاده از فناوری SP1 در بازار MRG این است که استفاده از لاتکس فورمالدهید رزورسینول (RFL) حذف شده و وزن نخ و انعطاف پذیری آن بهبود می‌یابد.
اس‌پی‌نانو در حوزه تقویت مواد با نانوپروتئین تخصص داشته که با این کار امکان تقویت کامپوزیت‌ها و لاستیک‌های صنعتی فراهم شده و در نهایت محصولی سبک‌تر و قوی‌تر تولید می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۰۷ برای تجاری‌سازی کاربرد نانوذرات کربنی در بازار رو به رشد لاستیک‌ها تأسیس شد.