فروش دو دستگاه نانولیتوگرافی به بازار آسیا

شرکت آلمانی هایدلبرگ اینسترومنت موفق به ثبت دو سفارش جدید برای خرید دستگاه لیتوگرافی فاقد ماسک شده‌است. این دستگاه می‌تواند نانوساختارهایی را روی سطح بدون نیاز به ماسک، لیتوگرافی کند.

هایدلبرگ اینسترومنت (Heidelberg Instruments) یکی از شرکت‌های تولید کننده سیستم‌های لیتوگرافی لیزر نگارش مستقیم است. این شرکت اعلام کرد، از یک گروه تولید ماسک نوری در آسیا سفارش خرید سیستم لیتوگرافی فاقد ماسک VPG دریافت کرده است.
اولین دستگاه، VPG 1400 است که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های تولید در حجم انبوه ساخته شده‌  توسط هایدلبرگ است. این دستگاه دارای بخش نگارش در ابعاد ۱٫۴ در ۱٫۴ متر است که می‌توان با استفاده از آن ساختارهای نانومتری با خروجی بالا ایجاد کرد. با این دستگاه می‌توان روی سطوح، شبکه‌ای با ابعاد ۱۰ نانومتر ایجاد کرد. دومین دستگاه VPG 800 است که می‌تواند سطوحی با ابعاد ۸۰۰ در ۸۰۰ میلیمتر را تحت تأثیر قرار دهد.
الکساندر فروزان از مدیران کسب و کار و بخش فروش این شرکت می‌گوید: «دستگاه VPG 1400 یک نوآوری تازه توسط شرکت هایدلبرگ است که قابلیت استفاده در حوزه‌ها‌ی مختلف را داراست. سفارش خرید این دستگاه نشان‌دهنده قابلیت‌های این سیستم در حل مشکلات صنعت است.»
شرکت هایدلبرگ اینسترومنت در بیش از ۴۰ کشور مختلف تجهیزات خود را نصب و راه‌اندازی کرده است. این شرکت یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه لیتوگرافی بدون ماسک با دقت بالاست که می‌تواند به صورت مستقیم روی سطوح نگارش انجام دهد. صنایع و دانشگاه‌های مختلفی از ابزارهای این شرکت برای حوزه‌هایی نظیر MEMS، BioMEMS، فناوری‌ نانو، ASICS، TFT، نمایشگر پلاسما و میکرو اپتیکس استفاده می‌کنند.