کارگاه آموزشی تجهیزات نانو در شهر استانبول برگزار شد

شبکه آموزشی آزمایشگاه‌های توانا در روزهای ۲۰ و ۲۱ خردادماه۱۳۹۵، دو کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با مفاهیم و تجهیزات فناوری نانو در شهر استانبول ترکیه برگزار کرد.

شبکه آموزشی آزمایشگاه‌های توانا به منظور ارائه تجهیزات و خدمات آموزشی به دانش‌آموزان خارجی، در روزهای ۲۰ و ۲۱ خردادماه ۱۳۹۵ دو کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با مفاهیم و تجهیزات فناوری نانو در شهر استانبول ترکیه برگزار کرد.

کالج‌های liceo-italino و gokksagi (گوک شاکی) میزبان این دو رویداد بودند.

این کارگاه‌‌های آموزشی پنج‌شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ خردادماه، در دو بخش تئوری و عملی اجرا شد و شامل چند ایستگاه بود که در هر ایستگاه دانش‌آموزان از طریق وسایل کمک آموزشی با مفاهیم فناوری نانو آشنا شدند، سپس سنتز نانوذرات به وسیله دستگاه انفجار الکتریکی سیم به آنها آموزش داده شد.

گفتنی است کارگاه روز پنج‌شنبه برای ۲۰ نفر از دانش‌آموزان ۱۴ تا ۱۷ سال کالج liceo-italino و کارگاه روز جمعه برای ۴۱ نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۶ سال کالج gokksagi برگزار شد و تعدادی از دبیران فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی و مدیران مجموعه‌ها در این کلاس‌ها حضور داشتند.

شایان ذکر است این کارگاه توسط کارشناسان شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی نانو (توانا) اجرا شد و در پایان روز دوم جلسه پرسش و پاسخ با دبیران و مسئولین برگزار گردید و تجهیزات و محتوای بسته‌های آموزشی توانا توضیح داده شد همچنین به دستاوردهای آموزشی کسب شده در آزمایشگاه‌های توانا در ایران اشاره گردید. در پایان به سوالات حاضرین در خصوص جزییات طرح تجهیز آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی نانو و محتواهای آموزشی موجود در این زمینه پاسخ داده شد.