کانادا: راه‌اندازی مرکزی برای درمان بیماری‌های کودکان با فناوری‌ نانو

بیمارستان سینت جاستین در مونترال کانادا اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای تشخیص و درمان بیماری‌های کودکان با استفاده از فناوری‌ نانو کرد.

بیمارستان سینت جاستین با همکاری انجمن تحقیقات ملی کانادا اقدام به راه‌اندازی مرکز جدیدی در شهر مونترال کرده‌است که پاییز سال جاری میلادی افتتاح می‌شود. این مرکز روی تحقیقات بیماری‌ها و امراض مربوط به کودکان کار خواهد کرد.
بخش نوآوری در این مرکز روی درمان سرطان‌های رایج کودکان نظیر سرطان خون با استفاده از فناوری‌ نانو متمرکز خواهد شد.
کریستین لانگلویس، سخنگوی انجمن تحقیقات ملی، معتقد است که فناوری‌‌ نانو می‌تواند برای تشخیص دقیق و سریع سرطان روی نمونه‌هایی با حجم محدود مورد استفاده قرار گیرد.
مسئولان این مرکز قصد دارند تا از این فناوری برای حوزه‌های دیگر نظیر زایمان زودرس نیز استفاده کنند. فابریک برونت، مدیرعامل بیمارستان سنت جاستین، می‌گوید: «با گرد‌هم‌آوردن متخصصان بین رشته‌ای نظیر مهندس‌ها، محققان زیست‌پزشکی و پزشکان، موفق به ایجاد اکوسیستم نوآورانه‌ای شدیم که می‌تواند برای حل چالش‌های اساسی در مسیر درمان بیماری‌های کودکان فائق آید.»
دولت کانادا روی بهبود زیرساخت‌های فناوری‌ نانو در این کشور سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده است. چندی پیش این کشور با توسعه ابزاری و زیرساختی یک آزمایشگاه در دانشگاه کوئین، این آزمایشگاه را تبدیل به مرکز تحقیقات نانو کرد. این کار دامنه کاربرد مرکز را افزایش داده و نیازهای تحقیقاتی منطقه‌ای را تأمین می‌کند. این مرکز تحقیقاتی پیش از این، آزمایشگاه نانوساخت کینگستون نام داشت که در آوریل ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده و مبلغ ۵ میلیون دلار از دولت کانادا به‌عنوان حمایت دریافت کرد.