استفاده از دستگاه لایه‌نشانی اتمی برای تولید انبوه پیل خورشیدی

شرکت سولی‌تک (SoLayTec) اعلام کرد که از سوی یکی از تولیدکنندگان پیل خورشیدی سفارشی برای خرید دستگاه لایه‌نشانی اتمی (ALD) سولی‌تک دریافت کرده‌است. قرار است از این دستگاه برای تولید انبوه پیل خورشیدی استفاده شود.

سولی‌تک (SoLayTec) یکی از شرکت‌های تابعه‌ی آمتک سیستمز (Amtech Systems) است. این شرکت موفق به دریافت سفارشی برای فروش یکی از سامانه‌های لایه‌نشانی اتمی خود شده‌است که قرار است برای تولید پیل‌های خورشیدی PERC مورد استفاده قرار گیرد.
سرمایه‌گذاری در بخش پیل‌های خورشیدی در حال افزایش بوده و شرکت‌های مختلفی به دنبال برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این فناوری هستند. یکی از اهداف این شرکت‌ها افزایش ظرفیت تولید الکتریسیته با استفاده از این فناوری است.
شرکت سولی‌تک در گزارشی اخیر خود اعلام کرده که سفارشی از سوی یک مشتری برای خرید دستگاه لایه‌نشانی اتمی برای تولید پیل‌های خورشیدی دریافت کرده‌است. سولی‌تک نامی از این مشتری نبرده است.
این سفارش جدید بیش از ۷ دستگاه از تجهیزات لایه‌نشانی اتمی سولی‌تک را شامل می‌شود. در مجموع از ۲۵ دستگاه سفارش داده شده به این شرکت، ۱۵ سفارش برای تولید انبوه محصول به کار رفته است.
جزئیات مالی مربوط به این محصول هنوز فاش نشده است. با این حال شرکت سولی‌تک اعلام کرد که سفارش داده شده به این شرکت توسط مشتری به‌گونه‌ای است که باید بتواند ظرفیت تولید یک GW را داشته باشد.
فوکو پنتیگا، مدیرعامل شرکت آمتک، می‌گوید: «با این سفارش جدید می‌توان گفت که عملکرد دستگاه لایه‌نشانی ما توسط مشتریان تأیید شده‌است و می‌توان از آن برای تولید انبوه پیل‌های خورشیدی استفاده کرد. اشتیاق زیادی در بازار برای پیل‌های خورشیدی وجود دارد و این فناوری می‌تواند اهداف مشتریان ما را تحقق بخشد. با استفاده از این فناوری می‌توان هزینه‌ی تولید پیل‌های خورشیدی PERC را کاهش و عملکرد آن‌ها را بهبود داد.»