همکاری مشترک با دانشگاه برای توسعه نانومحصولات پلیمری

سیلورگیت (Silvergate) با همکاری دانشگاه منچستر به دنبال توسعه نانومحصولات در بخش تقویت پلیمرها است. این شرکت‌ آزمون‌هایی را روی بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرهای تقویت شده با نانومواد انجام داده است.

سیلورگیت (Silvergate)، تولید کننده مواد شیمیایی و پلاستیک، اخیرا با حمایت دانشگاه منچستر به دنبال توسعه نانومحصولات جدید است. نانوموادی که معمولا از ترکیبات کربنی ساخته شده‌اند می‌توانند یک فناوری بسیار جالب توجه باشند چرا که افزودن آن موجب بهبود عملکرد مکانیکی شده و وزن محصول نهایی را کاهش دهد. از این نانومواد می‌توان در حوزه‌های مختلف از خودروسازی گرفته تا الکترونیک استفاده کرد.
دانشگاه منچستر ۶۱ میلیون دلار از اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری به منظور بهینه‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های انقلابی نانومواد دریافت کرده است. این دانشگاه از کمک شرکت سیلورگیت برای تحقیق روی بهبود خواص پلیمرها با استفاده از نانومواد استفاده کرده است. این دانشگاه همکاری نزدیکی با شرکت سیلورگیت دارد.
در حال حاضر یک سری آزمون‌ها توسط شرکت سیلورگیت در محل این شرکت انجام شده تا عوامل پردازشی بهینه در این فرآیندها مشخص شود و همچنین خواص مکانیکی برخی محصولات تعیین شود. به دلیل طبیعت این مواد، سیلورگیت روی نصب تجهیزات استخراج و کار با این نانومواد سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری به این شرکت امکان می‌دهد تا وارد پروژه‌های مرتبط با نانومواد شده و فناوری‌های تولید جدید را بدست آورد.
تونی بستال از مدیران شرکت سیلورگیت درباره این سرمایه‌گذاری می‌گوید: «نانومواد می‌توانند فناوری‌های جدیدی را ایجاد کنند و در آینده از آنها برای بهینه‌سازی فرآیندها و ساختارها استفاده کرد. این ترکیبات بسیار هیجان‌انگیز هستند. نانومواد دارای پتانسیل بالایی در کاربردهای صنعتی هستند. به همین دلیل ما مشتاقیم تا روی بهبود عملکردی پلیمرها با کمک نانومواد کار کنیم. ما همچنان به انجام آزمون‌ها ادامه می‌دهیم تا اثرات مقادیر مختلف از نانومواد روی محصول نهایی مشخص شود. ما برای این کار نیاز به زیرساخت‌هایی داشتیم که با همکاری شرکت مستربچ این زیرساخت‌ها را ایجاد کرده و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کردیم. ما چشم به راه دستاوردهای جدید در این حوزه نوپدید هستیم.»