نانوپوشش کیفیت شابلون‌ها را ارتقا داد

یک شرکت آمریکایی از نانوپوشش برای ارتقای کیفیت شابلون‌های خود استفاده کرده است. این شابلون‌ها برای صنعت الکترونیک به کار گرفته می‌شوند.

شرکت استنتک (Stentech)، ارائه‌دهنده پیشرو استنسیل (شابلون) به صنعت تولید الکترونیک در آمریکای شمالی، پوشش جدید نانویی پیشرفته خود را در نمایشگاه ۲۰۲۳ IPC Apex Expo معرفی می‌کند. نمایشگاهی که قرار است ۲۴-۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ در مرکز همایش‌های سن دیگو برگزار شود. علاوه بر این، این شرکت خط تولید کاملی از استنسیل‌های مختلف و ابزاری را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

با ادامه مینیاتوریزه کردن بسته‌بندی‌های الکترونیکی، این فناوری این توانایی را دارد که به اندازه کافی خمیر لحیم‌کاری را کوچک کند و به نیاز کوچک‌سازی قطعات الکترونیکی پاسخ دهد.

Advanced Nano یک پوشش بسیار منحصربه‌فرد است که در قسمت پایین استنسیل و در داخل روزنه‌ها اعمال می‌شود، طرف لبه بدون پوشش باقی می‌ماند. این پوشش موجب می‌شود تا استنسیل خاصیت ضدچسبندگی داشته باشد. Advanced Nano از یک پوشش تخصصی ۱-۳ UM NANO استفاده می‌کند. این پوشش به صورت دائمی آب‌گریز و روغن‌گریز بوده، شار لحیم را دفع می‌کند.

این نانوپوشش باعث افزایش راندمان انتقال تا ۲۵ درصد می‌شود و به دلیل مزایای بازده خمیر، باعث می‌شود که به طور قابل توجهی کمتر پل‌زنی انجام شود. با توجه به ویژگی‌های ضدچسبندگی یا غیرچسبنده، نیاز به تمیز کردن بخش زیرین کاهش می‌یابد و به مشتریان عملکرد بهتری می‌دهد و هزینه کمتری در کار دارد. استنسیل‌های پوشیده شده با این نانوپوشش فقط ۳۰ دقیقه پس از پوشش‌دهی برای استفاده آماده هستند. شرکت استنتک راه را در فناوری استنسیل هموار کرده است.