اختصاص بودجه برای توسعه سریع‌تر باتری‌های آلومینیوم گرافن در استرالیا

گروه تولید گرافن (GMG) در مورد سرمایه‌گذاری در حال انجام در مرکز توسعه باتری خود (BDC) به‌روزرسانی را انجام داده است. این شرکت می‌گوید هیئت‌مدیره مبلغ ۶۰۰۰۰۰ دلار دیگر (حدود ۴۰۵،۰۰۰ دلار) بودجه را برای تسریع در پیشرفت خط تولید نیمه اتوماتیک تصویب کرده است. تولید نمونه اولیه سلول کیسه برای آزمایشات مشتری و توسعه سلول باتری آلومینیوم گرافن (G+AI) انجام شده است.

گروه تولید گرافن خاطرنشان کرد که با جذب کارکنان جدیدی که در تولید سلول کیسه‌ای تجربه دارند، ظرفیت سازمانی خود را نیز با موفقیت افزایش داده است و از طریق این بودجه و تقویت نیروی انسانی، برنامه بهینه‌سازی عملکرد باتری خود را تسریع کرده است.

کریگ نیکول در بیانیه‌ای گفت: «این سرمایه‌گذاری به قابلیت‌های تولید سلول کیسه موجود ما می‌افزاید و همراه با تخصص داخلی GMG اکنون روی مشارکت‌های مشترک با چندین مشتری بالقوه باتری متمرکز شده‌ایم تا در سال ۲۰۲۳ کار توسعه تجاری را تسریع کنیم.»

گروه تولید گرافن گفت که معتقد است سلول‌های کیسه آن‌ها می‌توانند در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های بالقوه، از جمله دستگاه‌های ارتباط شخصی استفاده شوند. حسگرهای اینترنت اشیاء (IoT)؛ دستگاه‌های همراه شخصی؛ ذخیره انرژی؛ برنامه‌های صنعتی با قدرت بالا؛ حمل و نقل هوایی برقی؛ وسایل نقلیه برقی و الکترونیک شخصی از جمله بازارهای این فناوری هستند. در این گزارش آمده است که تجهیزات بیشتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

علاوه بر این، GMG خاطرنشان کرد که برای بهینه‌سازی ظرفیت، انرژی و چگالی برق و طراحی کلی محصولات سکه و/یا محصولات سلولی، با روش‌های مختلف علمی و مهندسی ادامه خواهد داد.

گرافن یکی از هسته‌های اصلی کسب و کار گروه تولید گرافن استرالیا بوده و از آن در تولید باتری یون آلومینیوم گرافن که در دانشگاه کوئینزلند توسعه یافته، استفاده شده است. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، گروه تولید گرافن استرالیا فرآیند تولید گرافن اختصاصی خود را برای تولید گرافن از گاز طبیعی (یعنی متان) توسعه داد و اثبات کرد. این فرآیند می‌تواند گرافن با کیفیت بالا و مقیاس‌پذیر را تولید ‌کند که برای استفاده در کاربردهای فناوری تمیز، از جمله باتری‌های گرافنی مناسب باشد.

GMG یک شرکت فناوری پاک است که به دنبال ارائه راه‌حل‌های صرفه جویی در انرژی و ذخیره انرژی است که توسط گرافن انجام می‌شود.