نوزدهمین آزمون توانمندی تدریس نانو – دی ۱۴۰۱

نوزدهمین آزمون توانمندی تدریس نانو طی دو مرحله آزمون علمی و مصاحبه، در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. مرحله اول به‌صورت آزمون آنلاین و در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. داوطلبانی که حدنصاب لازم را کسب کنند وارد مرحله مصاحبه تدریس خواهند شد که در نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. هزینه شرکت در این آزمون ۱۰۰ هزار تومان و مهلت ثبت‌نام تا ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ است.

آزمون توانمندی تدریس نانو به‌صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود؛ مرحله اول شامل یک آزمون علمی است، داوطلبینی که در مرحله اول امتیاز لازم را کسب کنند وارد مرحله دوم یا مصاحبه توانمندی تدریس می‌شوند. در جلسه مصاحبه، توانمندی تدریس، تراز تدریس و زمینه تدریس شرکت‌کنندگان تعیین می‌شود. مرحله اول این آزمون به‌صورت یک آزمون تستی – تشریحی آنلاین برگزار می‌شود که در صورت کسب حدنصاب لازم در این آزمون، شرکت‌کنندگان وارد مرحله مصاحبه آنلاین خواهند شد.

مرحله اول مورخ ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱، بر روی سایت آموزش فناوری نانو برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان تنها در یک بازه زمانی مشخص می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش، در آزمون شرکت کنند. این بازه زمانی طی اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

با توجه به اینکه آزمون آنلاین بر روی سایت آموزش فناوری نانو برگزار می‌شود، ضروری است داوطلبین آزمون عضو سایت آموزش فناوری نانو باشند.

شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حداقل ۵۰ درصد از نمره آزمون مرحله اول، هم در بخش تستی و هم در بخش تشریحی شوند، برای مصاحبه توانمندی تدریس دعوت می‌شوند. در مرحله مصاحبه، توانمندی تدریس شرکت‌کنندگان تعیین‌شده و در صورت کسب شرایط تدریس توسط داوطلب، تراز تدریس (الف، ب، ج) و زمینه تدریس (دانش‌آموزی، دانشجویی) مشخص می‌شود.

گفتنی است اعتبار گواهی تدریس از زمان صدور آن دو سال است که در صورت فعالیت مدرسان مطابق با آیین‌نامه شبکه مدرسان، قابل تمدید است.

کلیه علاقه‌مندان از رشته‌ها، گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند. افرادی که موفق به کسب گواهی توانمندی تدریس نانو می‌شوند، می‌توانند در تعامل با نهادهای ترویجی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی، به تدریس در رویدادهای آموزشی – ترویجی اقدام کنند.

همچنین زمینه همکاری مدرسان نانو با سایت آموزش فناوری نانو، بخش‌های مختلف بنیاد آموزش فناوری نانو و بخش ترویج صنعتی وجود دارد. در هر سال تحصیلی، فعالیت مدرسان نانو مطابق با آیین‌نامه شبکه مدرسان رصد شده و بر اساس امتیازهای تعلق گرفته به ایشان، رتبه‌بندی و تمدید گواهی تدریس صورت می‌گیرد.

منابع آزمون مرحله اول، ۵۴ مقاله از مقالات منبع یازدهمین مسابقه ملی نانو از سایت آموزش فناوری نانو، به همراه بخش‌هایی از کتاب محصولات نانو ساخت ایران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به منابع آزمون، اینجا را کلیک کنید.

در صورت وجود سؤال یا ابهام می‌توانید با ایمیل ntn@nano.ir یا تلگرام شماره ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۸ مکاتبه کرده یا با شماره ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۸ تماس حاصل فرمایید.