ارائه پلتفرمی که توسعه داروهای نانوبادی را تسریع می‌کند

شرکت بیوسایتوژن فارماکیوتیکالز (Biocytogen Pharmaceuticals)، به طور رسمی پلتفرم آنتی‌بادی زنجیره‌ای سنگین انسانی خود، به نام RenNano را عرضه کرد.

™ RenNano  سومین عضو خانواده Renmice است که به Renmab ™ و Renlite® می‌پیوندند. این پلتفرم‌ها امکان کشف ساده و توسعه آنتی‌بادی‌های مونوکلونال کاملاً انسانی، آنتی‌بادی‌های دوقطبی/چند منظوره و آنتی‌بادی‌های تک دامنه (SDABS یا NANOOBODIES) را فراهم می‌کند.

در حالی که انسان‌ها و موش‌ها آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کنند که نیاز به جفت شدن زنجیره‌ای سنگین و سبک دارند، شترها و کوسه‌ها آنتی‌بادی‌های با زنجیره سنگین تولید می‌کنند (HCAB)، به این معنی که دامنه‌های متغیر آن‌ها (VHH یا SDAB) می‌توانند بدون جفت شدن با زنجیره سبک کار کنند. با توجه به اندازه نانومتری و وزن مولکولی کوچک، SDABها از نفوذپذیری برتر برخوردار هستند، بنابراین می‌توانند از سد خونی مغزی عبور کرده و به بافت‌های تومور جامد نفوذ کنند. علاوه بر این، رشته طولانی تر CDR3ها موجب می‌شود SDAB قادر باشند تا اپی‌توپ‌های پنهان GPCR و سایر اهداف چالش برانگیز را تشخیص دهند. از آنجا که SDABها ساختار ساده‌ای دارند، آن‌ها بلوک‌های ساختمانی ایده‌آل برای مونتاژ آنتی‌بادی‌های دوتایی/چند منظوره هستند.

در حالی که نانوبادی‌ها از مزایای منحصر به فردی خود برخوردار هستند، حیواناتی که به‌طور طبیعی HCABها را تولید می‌کنند، مانند شتر، برای تهیه آنتی‌بادی‌های مونوکلونال به ندرت استفاده می‌شوند که دلیل آن بزرگ بودن، داشتن یک چرخه پرورش طولانی و فرزندان کم، است.

بنابراین شرکت بیوسایتوژن فارماکیوتیکالز ™ RenNano موش را ارائه کرده که با اصلاح منطقه ثابت RENMAB انسانی می‌توان HCAB تولید کرد. در مقایسه با سایر پلتفرم‌های موجود HCAB، جایگزینی ژن‌های موش با ژن‌های متغیر زنجیره سنگین انسانی، موش RenNano را به یکی از جامع ترین پلتفرم‌های آنتی‌بادی انسانی در جهان تبدیل می‌کند. توالی SDAB تولید شده از RenNano ™ بیشترین تنوع ممکن را دارد و به آنتی‌بادی انسانی احتیاج ندارد، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود و خطر عدم موفقیت را در مراحل بعدی تولید دارو کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، در مقایسه با شتر یا سایر گونه‌های تولید کننده HCAB طبیعی‌، موش‌ها برای پرورش آسان‌تر هستند.