تصمیم برای احداث «اَبَرکارخانه» تولید باتری نانویی در بریتانیا

شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy)، تولیدکننده باتری در آمریکا اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد هفت سایت در بریتانیا به‌عنوان مکان نهایی برای ساخت یک ابرکارخانه جدید ۱ میلیارد پوندی است.

تصمیم نهایی‌، که بر اساس ترکیبی از جنبه‌های فنی و ترازهای راهبردی با شرکای OEM گرفته خواهد شد، می‌تواند بریتانیا را به خانه دوم برای تولید باتری‌های یون لیتیوم تبدیل کند، فناوری که پتنت‌های زیادی پیرامون آن به ثبت رسیده، عملکرد بالایی داشته و غیرقابل اشتعال است.

اگر این پروژه به خوبی پیش برود، به‌عنوان مکمل تسهیلات تولیدی ۵۱۷ هکتاری شرکت نانوتک انرژی در استوری کانتی، نوادا شناخته خواهد شد، جایی که به‌عنوان اولین سایت تولیدی این شرکت بوده و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ افتتاح شده و تولید کامل باتری آن در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

دکتر جک کاواناگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار نانوتک انرژی، گفت: «سرانجام ذخیره‌سازی انرژی در باتری برای تحقق پتانسیل‌های خود به ایستگاه نهایی می‌رسد. این فناوری سرعت شارژ بهتر و ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به باتری‌های سنتی ارائه می‌دهد و حرکت به مرحله جدیدی از تولید در ابرکارخانه پیشنهادی ما، به‌طور چشمگیری باعث تسریع در بخش خودروهای الکتریکی بریتانیا می‌شود.»

باتری‌های تولید شده توسط نانوتک انرژی، توانایی ایجاد انقلابی در عملکرد الکترونیک مصرفی، وسایل نقلیه برقی، تجهیزات دریایی، ذخیره انرژی و سخت افزار نظامی دارند.

موران کومار، مدیر بازاریابی در نانوتک انرژی، گفت: «بریتانیا باید ظرفیت تولید باتری خود را به میزان قابل توجهی رشد دهد تا تقاضای پیش بینی عظیم آینده را برآورده کند و نانوتک انرژی به خوبی در موقعیتی قرار دارد تا بتواند با ایمن‌ترین شیمی در بازار باتری‌، به آن تقاضا بپردازد.»

باتری‌های نانوتک انرژی نسبت به باتری‌های رایج لیتیوم یون و باتری‌های دیگر ایمن‌تر و کاراتر هستند. آن‌ها دارای چگالی انرژی رقابتی و عمر چرخه قابل توجهی هستند و می‌توانند بین منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و ۶۰ درجه سانتی‌گراد کار کنند.

باتری‌های نانوتک انرژی با استفاده از الکترودهای مبتنی بر گرافن کار می‌کنند.