دریافت گذرنامه «OEKO-TEX Eco» برای فناوری پوشاک گرافنی

ورسارین (Versarien) گذرنامه اکو Oeko-Tex را برای فناوری پوشاک گرافنی بدست می‌آورد. تیم این شرکت به تازگی اعلام کرده است که صدور گواهینامه گذرنامه اکو Oeko-Tex را برای فناوری لباس گرافن خود تضمین کرده است.

این شرکت مهندسی مواد مهندسی مستقر در بریتانیا، گفت که منسوجات گرافنی آن‌ها برای ارزیابی اینکه آیا شرایط مورد نظر را برآورده می‌کند و استانداردهای صنعت نساجی را رعایت کرده و اطمینان می‌دهد که هیچ بخشی از محصول برای انسان مضر نیست، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این شرکت خاطرنشان کرد: «گذرنامه Eco همچنین به تولیدکنندگان پوشاک تاییدیه می‌دهد که گرافن مورد استفاده در پوشاک و چرم معیارهای تولیدی از نظر زیست محیطی را برآورده می‌کند.»

گذرنامه اکو Oeko-Tex یک سیستم صدور گواهینامه مستقل است که مواد شیمیایی، رنگ و ترکیبات کمکی را در صنایع نساجی و چرمی پوشش می‌دهد.

نیل ریکتز مدیر ارشد اجرایی ورسارین گفت: «ما در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌ها، از جمله Superdry و Umbro از طریق توافق‌نامه‌های تجاری کار می‌کنیم تا فناوری گرافن ورسارین را در تعدادی از محصولات آن‌ها ادغام کنیم. گذرنامه Eco Oeko-Tex، این اطمینان را برای شرکا فعلی و سایر تأمین‌کنندگان پوشاک که با آن‌ها در حال مذاکره هستیم، فراهم می‌کند به این شکل یک مرکز ثالث پس از بررسی تایید کرده که محصولات ما ایمن، پایدار و سازگار با محیط زیست هستند.»

چندی پیش ورسارین اعلام کرد که فناوری Graphene-Wear این شرکت در کیت آموزشی حرفه‌ای Umbro برای مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۳ گنجانده خواهد شد. Umbro و ورسارین از سال ۲۰۱۸ روی چندین پروژه کار کرده‌اند و این اولین پروژه است که قرار است محصول آن به بازار خواهد برسد. ورسارین و Umbro می‌گویند که فرمول Graphene-Wear به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد تا انتقال حرارتی افزایش یافته، افزایش مدیریت رطوبت و سرعت بالای خشک شدن لباس‌ها را تجربه کنند. این لباس‌ها دارای علامت تجاری Graphene-Wear™ Versarien خواهند بود. برای توسعه فناوری Graphene-Wear در لباس‌های ورزشی، ورسارین گفته است که آزمایش‌های گسترده‌ای برای با دانشگاه گلوسستر و یک موسسه آزمایشی معتبر انجام داده است.