جذب سرمایه برای تولید گرافن در مقیاس صنعتی به روشی زیست‌سازگار

شرکت آواداین که با پشتیبانی شرکت پاناسونیک به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در بخش تولید صنعتی گرافن به روشی زیست‌سازگار است، به دنبال جذب ۳٫۶ میلیون دلار سرمایه است.

شرکت آواداین (Avadain) دور دوم جمع آوری سرمایه را آغاز می‌کند تا حداکثر ۳٫۶ میلیون دلار جمع‌آوری کند. این شرکت آمریکایی که دارای مجوز استفاده از فناوری گرافن است به تازگی دومین دوره جمع‌آوری سرمایه خود را برای جمع آوری تا ۳٫۶ میلیون دلار در پورتال بودجه Netcapital آغاز کرده است.

در ماه ژانویه شرکت آواداین بیش از ۶۰۰۰۰۰ دلار از گروه‌های فرشته شبکه فارغ‌التحصیلان دانشکده بازرگانی هاروارد و انجمن Keiretsu و ۱٫۳۶ میلیون دلار در اولین دور سرمایه‌گذاری خود در سال گذشته جمع‌آوری کرد. شرکت آواداین همچنین در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۳٫۸۷ میلیون دلار کمک هزینه دولتی را جذب کرده است.

شرکت آواداین می‌گوید تنها شرکتی است که فناوری را در اختیار دارد که قادر به تولید لایه‌های بزرگ گرافن (۵۰-۱۰۰ میکرون)، لایه‌های نازک (۲-۵ لایه اتمی) و گرافن‌های تقریبا عاری از نقص در حجم صنعتی است. برد لارشان، مدیرعامل شرکت آواداین می‌گوید: «ما در یک مسیر عالی قرار داریم.»

شرکت آواداین وارد پروژه‌ای با حمایت شرکت پاناسونیک و دولت آمریکا شده است که در آن تولید انبوه گرافن به روشی زیست‌سازگار مورد نظر است. این شرکت از بودجه جمع‌آوری شده فعلی برای ثبت اختراع بیشتر، تولید نمونه، جمع‌آوری اطلاعات از برنامه‌های مختلف و هزینه‌های عملیاتی استفاده خواهد کرد.