گرافن تجهیزات صوتی را نیز بهبود می‌دهد

یکی از تولیدکنندگان تجهیزات صوتی، با استفاده از گرافن محصولات خود را بهبود داده به طوری که کاهش وزن و افزایش استحکام از جمله مزیت‌های محصولات جدید نانویی این شرکت است.

شرکت هایدال (Haydale) اعلام کرد برای شرکت رگا ریسرچ (REGA Research) مواد گرافن تامین می‌کند تا از آن برای تجهیزات صوتی استفاده شود.

هایدال می‌گوید که این گرافن برای بهبود مکانیکی بخش کامپوزیتی موسوم به prepreg در تجهیزات صوتی پیشرفته رگا ریسرچ استفاده می‌شود که در نهایت موجب بهبود کیفیت صدا در این محصولات خواهد شد.

با استفاده از فناوری HDPlas شرکت هایدال، کامپوزیت تقویت‌شده با گرافن در فرآیند محصولات رگا استفاده می‌شود. این کامپوزیت حاوی رزین و گرافن، در لایه‌های تحت استرس در سیستم‌های صوتی استفاده می‌شود تا ۱۱ ٪ کاهش رزونانس و بهبود کیفیت صدا ایجاد شود.

از همین فناوری برای ساخت بال هواپیماهای جت استفاده می‌شود که هم به وزن کم و هم به استحکام بالا نیاز دارند. گرافن در خط مقدم توسعه تجهیزات صوتی رگا برای دستیابی به وزن کم و استحکام بالا قرار می‌گیرد.

کولین دیلیوی، هماهنگ کننده طراحی رگا، با اظهار نظر در مورد این پیشرفت، گفت: «هر محصول رگا برای دستیابی به بهترین عملکرد موسیقی و تولید صدا طراحی شده است. این پیشرفت‌های گرافنی باعث افزایش استحکام محصول ما برای بهبود کیفیت صدا شده است. مشتاقانه منتظر همکاری با هایدال در مورد پیشرفت‌های بیشتر با هدف بهتر کردن محصولات ما و تولید محصولات جدید هستیم.»

کیث برودبنت، مدیرعامل هایدال می‌گوید: «همانطور که ما همچنان با مشتریان پیشرو در بازار کار می‌کنیم، من خوشحالم که می‌بینم گرافن بار دیگر در برنامه با پیشرفت‌های قابل توجه عملکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. رگا به دلیل استفاده از مواد پیشرفته شناخته شده است.»