سرمایه‌گذاری برای توسعه باتری‌هایی که با فناوری‌نانو تقویت شده‌اند

شرکت مواد شیمیایی آلمانی ایوونیک (Evonik)، اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت چینی سوپرسی (SuperC) کرده است، شرکتی که متخصص در حوزه باتری است.

این شرکت چینی مواد گرافنی را برای کاربردهای باتری‌های لیتیوم یون تولید می‌کند. گفته می‌شود که این مواد پتانسیل حل محدودیت‌های اصلی وسایل نقلیه برقی را دارد.

برنارد محر، رئیس سرمایه‌گذاری ایوونیک می‌گوید: «با سرمایه گذاری در سوپرسی، ما از یک فناوری آینده‌دار و امیدوارکننده پشتیبانی می‌کنیم. باتری‌های با کارایی بالا یک عامل مهم در تسریع در برقراری حمل و نقل جاده‌ای و کاهش دائمی انتشار CO2 است.»

این سرمایه گذاری توسط صندوق فناوری پایداری که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده، انجام می شود که حجم کل سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یورو دارد. بنابراین این گروه با سرمایه‌گذاری در یک فناوری نوآورانه و مدل تجاری، اهداف پایداری خود را تقویت می‌کند. تمرکز صندوق بر روی فن‌آوری‌های جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین نوآوری‌هایی که مکمل راه‌حل‌های نسل بعدی ایوونیک است.

سوپرسی یک فرآیند نوآورانه برای تولید گرافن چند لایه (FLG) و به نوبه خود، خمیر الکترودها در باتری های لیتیوم یون ایجاد کرده است. افزودن گرافن باعث افزایش هدایت الکتریکی و حرارتی باتری ها برای شارژ سریع‌تر و عملکرد بهتر می‌شود. مقاومت باتری‌ها نیز نسبت به درجه حرارت بیشتر می‌شوند. این امر باعث صرفه جویی در نیاز به خنک‌کننده می شود و خطر آتش سوزی را کاهش می‌دهد.

دی سان، مدیرعامل سوپرسی می‌گوید: «با استفاده از این فناوری جدید، می‌خواهیم راه را برای نسل بعدی باتری‌ها هموار کنیم. ما خوشحالیم که ایوونیک را به‌عنوان یک شریک قدرتمند و بین‌المللی در کنار خود قرار می‌دهیم.»

استفان پلاس، رئیس خط رابط کاربری و عملکردی ایوونیک، می‌افزاید: «با همکاری با سوپرسی، ما دانش فنی و درک خود را از بازار بسیار پویا گسترش می‌دهیم. این نتایج کاملاً با راهبرد رشد ما برای راه‌حل‌های باتری متناسب است.»

ایوونیک به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه مواد شیمیایی تخصصی، متعهد به راه‌حل های نوآورانه و پایدار است. یکی از نقاط تمرکز این شرکت بر بهبود فناوری باتری است، محصولات این شرکت در اجزای مختلف باتری‌ها استفاده می‌شود و آن‌ها را قدرتمندتر، ایمن‌تر و سازگارتر با محیط زیست‌ می‌کند. ایوونیک همچنین مرکز تحقیقات جهانی لیتیوم یون خود را در شانگهای دارد.

شرکت Hefei Haizhou New Material، که به‌عنوان SUPERC شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۱ در دونگگان، چین تأسیس شد. این شرکت در حال تولید مواد الکترود مبتنی بر گرافن برای باتری‌های لیتیوم یون است. بنا بر گزارش‌ها، مواد این شرکت در حال حاضر در محصولات تولیدکنندگان پیشرو در باتری چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت سوپرسی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یک مرکز تولید جدید در Hefei، افتتاح کند.