واگذاری دارایی‌ها به یک شرکت گرافنی

با توجه به این که شرکت مواد گرافن کاربردی به انتهای فعالیت‌های خود رسیده است، دارایی‌های خود را به شرکت یونیورسال ماتر، تولیدکننده گرافن با روش گرمایشی فروخته است.

در نوامبر ۲۰۲۲، شرکت مواد گرافن کاربردی (Applied Graphene Materials) اعلام کرد که قصد دارد برای تامین مالی عملیات‌های کسب و کارانه خود پول جمع‌آوری کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد. شرکت مواد گرافن کاربردی بعد اعلام کرد که پیشنهادهایی برای فروش دارایی‌های این شرکت دریافت کرده است.

اکنون شرکت مواد گرافن کاربردی اعلام کرده است که یونیورسال ماتر (Universal Matter) با خرید دارایی‌های شرکت مواد گرافن کاربردی به مبلغ ۱٫۳ میلیون دلار موافقت کرده است.

شرکت مواد گرافن کاربردی می‌گوید که وجوه حاصل از این واگذاری برای بازپرداخت بستانکاران، کارکنان شرکت و هزینه‌های عملیاتی تا زمانی که شرکت بتواند منحل شود، استفاده می‌شود.

یونیورسال ماتر فناوری تولید گرافن را بر اساس فرآیند اختصاصی Flash Joule Heating دانشگاه رایس توسعه داده است که می‌تواند منابع کربن ارزان قیمت را به لایه‌های گرافن تبدیل کند.

شرکت مواد گرافن کاربردی، یکی از پیشگامان صنعت، راه خود را در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک اسپین‌آف از دانشگاه دورهام، تحت نام علم گرافن دورهام (Durham Graphene Science) آغاز کرد. این شرکت یک روش منحصر به فرد سنتز گرافن را تجاری‌سازی کرد و مواد گرافنی تولید نمود. شرکت مواد گرافن کاربردی یک شرکت سهامی عام بوده که در بورس سهام AIM انگلستان (AIM:AGM) پذیرفته شد. به نظر می‌رسد این یک پایان غم انگیز برای یک پیشگام گرافن با بیش از ۱۲ سال سابقه است.