استارت‌آپ حوزه نانونروالکترونیک، برنده جایزه نوآوری شد

شرکت اینبرین نروالکترونیکس (INBRAIN Neuroelectronics) یکی از استارت‌آپ‌های انشعاب یافته از برنامه پرچم‌داری گرافن است، این شرکت موفق به دریافت جایزه‌ای معتبر برای نوآوری‌های خود شد.

اینبرین نروالکترونیکس از خواص منحصر به فرد گرافن برای ایجاد چگالی بالا و رابط‌های مغزی با وضوح بالا استفاده می‌کند و از یک سیستم هوشمند با قدرت پردازش سیگنال بالا برای ارائه روش‌های درمانی عصبی به موفقیت برخوردار است.

شرکت اینبرین نروالکترونیکس در سال ۲۰۲۰ توسط محققان ICN2، IMB-CNM-CSIC و ICREA تاسیس شد و توسط کارولینا اگویلار، رهبری می‌شود. این شرکت با هدف رمزگشایی سیگنال‌های مغزی و توسعه درمان‌های عصبی الکترونیکی هوشمند مبتنی بر فناوری‌های گرافن، که در ابتدا توسط ICN2 و دانشگاه منچستر توسعه داده شد، ایجاد شد.

اینبرین نروالکترونیکس برنده جایزه Empresa + Innovadora (Enterprise + Innovation) برای نوآوری‌های خود در زمینه‌های فناوری پزشکی انتخاب شده است، نوآوری‌هایی که با استفاده از فناوری نانو به توسعه روش‌های درمانی عصبی کمک کرده است .

شرکت اینبرین نروالکترونیکس ۱۵٫۵ میلیون یورو سرمایه از سرمایه‌گذاران مشهور محلی و اروپایی جذب کرده است که یک سرمایه‌گذاری قابل توجه در منطقه مدتک اسپانیا است.

گرافن، با خصوصیات نازک بودن و استحکام ، انعطاف پذیری ، زیست سازگاری و هدایت بالا، منحصر به فرد به خوبی دارد که به تراشه‌هایی تبدیل شود که می‌توانند در مغز کاشته شوند. این تراشه‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به فعالیت مغز و انحراف در مدارهای عصبی را به منظور اصلاح علائم بیماری‌های عصبی از جمله بیماری پارکینسون و صرع، ارائه دهند.

ویژگی‌های جالب توجه گرافن باعث می‌شود که الکترودها در حالی که عملکرد بسیار خوبی دارند، کوچک شوند. ایمپلنت‌های مبتنی بر گرافن می‌توانند الکترودهای بیشتری نسبت به آرایه‌های الکترودهای رایج پشتیبانی کنند، بنابراین قادر به ثبت اطلاعات و تحریک با وضوح بالا هستند. این نتیجه در نقشه‌برداری از فعالیت مغز با وضوح مکانی و زمانی بسیار موثر و مفید هستند. فناوری اینبرین نروالکترونیکس به‌صورت درون‌تنی و برون‌تنی مورد آزمایش قرار گرفته و بی‌خطر بودن آن تأیید شده ‌است. این فناوری با موفقیت در مطالعات روی حیوانات کوچک مورد استفاده قرار گرفته و از طریق آزمایش روی حیوانات بزرگ اعتبار بیشتری پیدا کرده است.