دو شرکت برای توسعه نیتریدبور و استفاده از آن در محصولات همکاری می‌کنند

شرکت هایدال (Haydale) اعلام کرد که توافق‌نامه همکاری با یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نیترید بور در فرانسه امضا کرده است تا با همکاری یکدیگر روی توسعه بیشتر نیترید بور هگزاگونالی (HBN) برای استفاده در محصولات سرامیکی کار کنند.

هایدال گفت: «فرآیند پیشرفته HDPLAS می‌تواند شیمی سطح HBN را تغییر داده و پردازش و خصوصیات مکانیکی مواد کامپوزیت را تقویت کند.»

HDPLAS فناوری است که توسط هایدال ابداع شده و با استفاده از آن می‌توان سطح گرافن را عامل‌دار کرد. هایدال گفت که پس از دریافت بازخورد مثبت مشتری، با شرکت سینت گوبین (Saint-Gobain) برای ادامه توسعه HBN وارد همکاری مشترک شده است. هایدال گفت، این توافق‌نامه برای دو سال آینده ادامه خواهد داشته و امکان تمدید برای یکسال بیشتر را نیز داراست.

سینت گوبین یک تولیدکننده محصولات ساختمانی در پاریس است. کیت برادبنت مدیر ارشد اجرایی هایدال گفت: «برای ما بسیار باعث خرسندی است که با شرکت سینت گوبین وارد همکاری شده‌ایم. در این همکاری با سینت گوبین مزایای تخصص آن‌ها در بخش HBN دیده شده و دانش ما در زمینه عامل‌دارکردن وتوسعه محصولات نیز مورد توجه بوده است. بازار HBN قابل توجه است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با سینت گوبین در آینده هستیم.»