جذب بودجه برای توسعه و تجاری‌سازی باتری‌های گرافنی

شرکت انرژی نانوتک با جذب سری جدیدی از سرمایه، به دنبال توسعه زیرساخت‌های خود است. این شرکت قرار است از این بودجه جدید برای احداث یک دفتر مرکز در هلند و تکمیل خط تولید جدید خود استفاده کند.

شرکت انرژی نانوتک (Nanotech Energy) اعلام کرده است که ۶۴ میلیون دلار بودجه سری D را برای گسترش عملکرد و توسعه کسب و کار باتری گرافن خود جمع‌آوری کرده است.

شرکت انرژی نانوتک، باتری‌های مبتنی بر گرافن تولید می‌کند که نویدبخش افزایش کارآیی انرژی بوده، مقرون به صرفه بوده و زمان شارژ برای وسایل نقلیه برقی و سایر ادوات الکترونیک مصرفی را بهبود می‌دهد. محصولات این شرکت مبتنی بر کار دو محقق دانشگاه کالیفرنیا ریچارد کانر و ماهر ال کادی است. ریچارد کانر استاد شیمی بوده که از اوایل دهه ۲۰۰۰ در حال تحقیق در مورد فناوری گرافن است.

شرکت انرژی نانوتک یکی از چندین شرکت است که روی فناوری‌های مبتنی بر گرافن کار می‌کند. این بودجه سری D به شرکت انرژی نانوتک کمک می‌کند تا یک دفتر مرکزی اروپایی در آمستردام ایجاد کرده و ساخت کارخانه تولید باتری گرافن در رنو، نوادا را پیش ببرد که انتظار می رود تا اواخر سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

جک کاواناگ در بیانیه مطبوعاتی گفت: «ما بیش از هفت سال با جدیت روی ایجاد مواد جدید برای بهبود ظرفیت و ایمنی باتری‌ها صرف کرده‌ایم و اکنون به مرحله جدیدی از تولید در مقیاس صنعتی رسیده‌ایم.»

بخشی از دور سری D توسط شرکت Fubon Financial Holding تامین شده است، که یک شرکت خدمات مالی مستقر در تایوان است.

ریچارد تسای از شرکت انرژی نانوتک گفت: »ما معتقدیم باتری‌های گرافنی اختصاصی و غیر قابل اشتعال انرژی نانوتک مسیری روشنی برای پذیرش گسترده و مقیاس پذیر جهانی دارند.»

باتری‌های گرافنی تولید شده توسط نانوتک انرژی، توانایی ایجاد انقلابی در عملکرد الکترونیک مصرفی، وسایل نقلیه برقی، تجهیزات دریایی، ذخیره انرژی و سخت افزار نظامی دارند. باتری‌های نانوتک انرژی نسبت به باتری‌های رایج لیتیوم یون و باتری‌های دیگر ایمن‌تر و کاراتر هستند. آن‌ها دارای چگالی انرژی رقابتی و عمر چرخه قابل توجهی هستند و می‌توانند بین منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و ۶۰ درجه سانتی‌گراد کار کنند.