اثبات بی‌خطری نانوذرات طلا در درمان سرطان با روش هایپرترمیا

سونا نانوتک که پیش از این نانومیله‌های طلای خود را در اختیار شرکت سیوا تراپیوتیکس قرار داده بود تا از آن برای توسعه روش درمانی هایپرترمیا استفاده کند، ارزیابی سمیت و آلودگی روی این نانومیله‌ها را با موفقیت پشت‌سر گذاشت.

سونا نانوتک (Sona Nanotech) اعلام کردکه مجموعه دوم از نتایج ارزیابی مستقل نانومیله‌های طلای این شرکت توسط آزمایشگاه تعیین مشخصات فناوری نانو، در موسسه ملی سرطان (NCL) را دریافت کرده است.

این ارزیابی شامل تجزیه و تحلیل دو سری از نانومیله‌های طلای این شرکت است که برای یکدستی در خصوصیات فیزیولوژیکی و آلودگی میکروبی و سطح اندوتوکسین بوده است. شرکت سونا نانوتک تولیدکننده نانومیله‌های طلا است، نانومیله‌هایی که می‌توان از آن‌ها در نوارهای تست بیماری استفاده کرد که درصورت وجود عوامل بیماری‌زا به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. نانومیله‌های طلا حساسیت بالایی داشته و نسبت به معرف‌های رایج عملکرد بهتری نیز دارند.

دریافت این تاییدیه برای اجرای آزمایشات بالینی برای درمان‌های هدفمند هدفمند هایپرترمیا ضروری است. این ارزیابی‌های موسسه ملی سرطان از سازگاری زیستی نانومیله‌های طلا حکایت دارد. پیش از این  مطالعه روی حیوانات کوچک به منظور درمان با روش هایپرترمیا انجام شده بود که داده‌های آن به زودی آماده می‌شود.

مشابه ارزیابی این آزمایشگاه در ماه ژانویه، این ارزیابی جدید نیز هیچ اندوتوکسین یا آلودگی میکروبی را نشان نداد. این ارزیابی همچنین تفاوت معناداری بین دو سری از نانوذرات نشان نداد، ارزیابی که در آن با استفاده از  دستگاه DLS (پراکندگی نور پویا) اندازه قطر هیدرودینامیکی، پتانسیل زتا و غلظت طلا بررسی شده بود.

موسسه ملی سرطان به همکاری با سونا نانوتک ادامه خواهد داد تا مطالعات بیشتری را انجام دهد که این داده‌ها برای سازمان غذا و داروی آمریکا نیز ارسال خواهد شد.

سیوا تراپیوتیکس توسعه‌دهنده درمان‌های پیشرفته و آزمون‌های درون‌تنی برای درمان سرطان است که از نانومیله طلای شرکت سونا‌ برای مقابله با سرطان استفاده می‌کند. درمان هدفمند سرطان با استفاده از فناوری هایپرترمیای شرکت سیوا تراپیوتیکس موسوم به Hyperthermia™ cancer Therapy (THT) در حال پیشرفت است تا یک روش درمانی مطمئن، ایمن و موثر سرطان در اختیار پزشکان قرار گیرد که در آن با استفاده از نانومیله‌های طلا و با دستگاه مادون قرمز، گرمای درمانی در تومورهای جامد ایجاد می‌شود. THT اثرات مفید متعددی بر تومورها دارد و انتخابی‌تر از شیمی‌درمانی بوده، مخرب‌تر از پرتودرمانی و بدون خطرات درمان جراحی است. این روش درمانی کم تهاجمی است، عوارض جانبی منفی را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. این فناوری علاوه بر مقرون به صرفه‌تر بودن و موثرتر بودن، می‌تواند نتایج سریع‌تری نسبت به درمان‌های کنونی سرطان ارائه دهد.