جذب سرمایه توسط یک استارت‌آپ برای توسعه محصولات نانویی

شرکت فرانسوی کربن واترز (Carbon Waters) متخصص در توسعه و تولید مواد افزودنی صنعتی با کارایی بالا، اعلام کرد که ۲ میلیون یورو برای صنعتی‌سازی فرایند تولید مواد افزودنی با کارایی بالا مبتنی بر گرافن خود جمع آوری کرده است. با این بودجه، کربن واترز راه‌اندازی خط تولید جدید صنعتی خود را تسریع می‌کند.

فرآیند تولید سوسپانسیون گرافنی منحصر به فرد کربن واترز در قلب نوآوری این شرکت قرار دارد. این فرایند به شرکت کربن واترز اجازه می‌دهد تا خط تولید “آماده برای استفاده” را به صنعتگران ارائه دهد. چهار سال تحقیق و توسعه و ۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این فرآیند منجر به ثبت دو اختراع ثبت شده و سومین پتنت نیز در مسیر ثبت قرار دارد.

آلبان چسناو مدیرعامل شرکت کربن واترز می‌گوید: «ما در حال حاضر در سه حوزه اصلی توسعه کار می‌کنیم. اولین زمینه تخصصی ما فناوری است که به صورت کامل یا جزئی جایگزین محصولات سمی، به ویژه برای تولیدکنندگان رنگ می‌شود. دومین زمینه کاری ما، کربن‌زدایی از صنایع دریایی، خودرو، هوانوردی و فضایی است. سومین حوزه تحقیق ما،توسعه راه حل‌هایی برای ذخیره‌سازی و حمل هیدروژن و گسترش عمر مفید مواد، مانند موادی است که در باتری‌ها استفاده می‌شود.»

این استارت‌آپ از این سرمایه‌گذاری برای ارائه نمونه اولیه استفاده می‌کند. این بودجه توسط شرکت Aquiti Gestion و NACO (Nouvelle-Aquitaine Investissement) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری Tirésias Angels و Angels Paris، به علاوه چندین فرشتگان تجاری دیگر تهیه شده است. کربن واترز همچنین از BPI فرانسه پشتیبانی مالی دریافت کرده است.

این بودجه در ابتدا برای تامین اعتبار یک کارخانه آزمایشی صرف می‌شود. این ساختمان جدید، با مساحت تقریباً ۱۲۰۰ متر مربع، پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آینده در بوردو متروپولیتن ساخته شود. این شرکت در حال استخدام نیروی انسانی برای حمایت از برنامه توسعه خود است که ده‌ها شغل ماهر ایجاد می‌کند.

کربن واترز در حال حاضر ۵۰۰ کیلو سوسپانسیون گرافنی تولید می‌کند. عملکرد مواد افزودنی آن‌ها توسط شرکت‌های متعددی از چندین بخش صنعتی، تأیید شده است. این شرکت تولید ۵۰ تا ۱۰۰ تن سوسپانسیون گرافن تا اواخر سال ۲۰۲۵ را به عنوان هدف خود برگزیده است. دستیابی به این سطح تولید به یک کارخانه با ظرفیت بالاتر و یک تیم تجاری بزرگتر نیاز دارد.