راه‌اندازی خط تولید باتری گرافنی در هند برای خودروهای برقی

استارت‌آپ‌ هندی لاگ‌ناین متریالز (Log9 Materials) اولین خط تولید سلول لیتیوم یون (LI-Ion) خود را در هند راه‌اندازی کرد.

این خط تولید برای وسایل نقلیه برقی (EV) باتری تولید می‌کند. این شرکت با تمرکز اصلی بر تولید سلول لیتیوم تیتانیوم (LTO) و لیتیوم آهن فسفات (LFP) فعالیت خود را در این حوزه ادامه می‌دهد. این کارخانه با ظرفیت اولیه ۵۰ مگاوات ساعت، انتظار می‌رود که به بازار در حال رشد EV هند خدمت ارائه کند.

لاگ‌ناین متریالز خط تولید سلول لیتیوم یون (LI-Ion) تجاری خود را در بنگالور راه‌اندازی کرده است تا سلول‌های استوانه‌ای بزرگ با ظرفیت ۲۲ سری تا ۶۶ سری و همچنین سلول‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) و سلول لیتیوم تیتانیوم-اکسید (LTO) تولید ‌کند.

اکشی سینگال، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت لاگ‌ناین متریالز می‌گوید: «خوشحالی خود را برای افتتاح اولین خط تولید سلول تجاری لیتیوم یون ابراز می‌کنم و از تیم لاگ‌ناین بخاطر فعالیت‌های خود قدردانی می‌کنم.»

لاگ‌ناین برنامه‌های توسعه‌ای خود را با بودجه ۴۰ میلیون دلاری در اوایل سال جاری گسترش داد. این استارتاپ بیش از ۳۰۰۰ باتری EV را در بیش از ۲۰ شهر هند از جمله دهلی، بنگالورو و چنای ارسال کرده است. این شرکت در محصولات خود از گرافن استفاده کرده و تاکنون ۱۶ پتنت را به ثبت رسانده است. این باتری‌ها ضمن به حداقل رساندن نشت جریان، انرژی و چگالی توان بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، سلول‌های سوخت آلومینیومی لاگ‌ناین در هوا و آب کار می‌کنند. این پیل سوختی آلومینیوم، پتانسیل ایجاد تحول در حوزه انرژی‌های پاک را دارد و می‌تواند در بخش حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی انقلابی ایجاد نماید. این پیل سوختی همانند پیل‌های سوختی هیدروژنی است اما از آن‌ها ایمن‌تر و اقتصادی‌تر بوده و در عین حال مقیاس‌پذیر نیز است. از ابتدای سال ۲۰۱۵ شرکت لاگ ‌ناین ‌متریالز با استفاده از فناوری گرافن در حال حل چالش‌های مختلفی است. هر چند در اوایل آغاز به کار این شرکت، نمونه‌ اولیه محصول با کاربردهای مختلف ساخته شده بود اما اخیرا این استارت‌آپ دامنه کاربرد محصول خود را تنها به دو بخش انرژی و فیلتراسیون محدود کرده است.