خرید یک شرکت نانویی برای ترکیب فناوری‌ در حوزه نیمه‌هادی و حسگر

شرکت پاراگراف که در حوزه استفاده از گرافن در صنعت نیمه‌هادی تخصص دارد با خرید شرکت کاردیابیو قصد دارد تا دامنه فعالیت خود را به سمت حسگرهای زیستی ببرد. ترکیب تخصص دو شرکت می‌تواند به محصولات کاراتر ختم شود.

شرکت بریتانیایی پاراگراف اقدام به خرید شرکت آمریکایی کاردیا بیو (Cardea Bio) کرد که یکی از تولید‌کننده‌های انبوه حسگرهای زیستی گرافنی در جهان است. کاردیا بیو از این پس تغییر نام داده و به نام Paragraf USA خوانده می‌شود.

مایکل هلتزن، مدیرعامل کاردیا بیو می‌گوید: «پیوستن به پاراگراف به ما این امکان را می‌دهد که از  گرافن تک لایه که به صورت انبوه تولید می‌شود، برای تولید حسگرهای زیستی مبتنی بر گرافن استفاده کنیم. ما مشتاقانه منتظر اثرات هم‌افزایی این کار هستیم تا استفاده گسترده و رو به رشد از حسگرهای زیستی گرافن را پیش ببریم.»

کاردیا بیو در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده است. این شرکت نوپا روی توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار حسگر زیستی دیجیتال مبتنی بر گرافن برای استفاده در صنایع علوم زیستی و مراقبت‌های بهداشتی فعالیت دارد. این استارت‌آپ یک تولیدکننده انبوه نیمه هادی‌های زیست سازگار است و واحد پردازش سیگنال زیستی (BPU) آن قادر است جریان‌های بیدرنگ سیگنال‌های مولتیومیک را در اطلاعات دیجیتالی ثبت کند. پورتفولیوی کاردیا بیو به سرعت در حال گسترش است، این شرکت که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت ترانزیستورهای حاوی مواد زیستی و نانومواد است، دارای ۲۸ پتنت ثبت شده و ۳۳ پتنت در انتظار ثبت است. این پتنت‌ها موقعیت پیشرو کاردیا بیو را در صنعت حسگرهای زیستی گرافن تثبیت می‌کند.

پاراگراف که در سال ۲۰۱۵ از گروه علوم مواد دانشگاه کمبریج منشعب شده، روشی را برای استفاده از گرافن به‌عنوان پایه‌ای برای نیمه هادی‌ها ایجاد کرده است. این شرکت بیش از ۸۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است که ۶۰ میلیون دلار از آن در دور سرمایه‌گذاری سری B در ماه مارس به منظور افزایش رشد بین‌المللی به دست آمده است. محصولات اولیه این شرکت، حسگر اثر هال گرافن، در طیف وسیعی از صنایع از جمله هوافضا، مراقبت‌های بهداشتی و محاسبات کوانتومی استفاده می‌شود.