افزایش مقاومت به سایش پلاستیک تا ۸۰ درصد با کمک گرافن

بلک سوان گرافن (Black Swan Graphene Inc) اعلام کرد که آخرین نسخه از مواد نانوپلاکت گرافنی این شرکت موسوم به Graphcore ™ ۰۰۱، زمانی که به‌عنوان افزودنی به پلی آرته ترموپلاستیک اضافه می‌شود، مقاومت به سایش کامپوزیت‌ها را از ۶۰٪ تا ۸۰٪ افزایش می‌دهد.

TPU یک الاستومر ترموپلاستیک است که برخی از خواص پلاستیک و لاستیک را با هم دارد. این ماده سخت، انعطاف‌پذیر، بادوام و مقاوم در برابر سایش و همچنین روغن‌ها و روان کننده‌ها است. این ترکیب منحصر به فرد از خواص، TPU را به طور ایده آل برای کاربردهای مختلف از جمله خودرو، تجهیزات ورزشی، پوشش‌های نساجی و گوشی‌های تلفن همراه مناسب می‌کند.

سیمون مارکوت، مدیر اجرایی گرافن بلک سوان گرافن، اظهار داشت: «نتایج عملکرد به دست آمده، نشان می‌دهد که گرافن می تواند صنعت عظیم پلیمری را متحول کند. علاوه بر بهبود مقاومت در برابر سایش، گرافن مزایای معنی داری مانند کاهش وزن، صرفه جویی در هزینه را ایجاد می‌کند. همچنین ویژگی‌هایی نظیر بهبود نفوذپذیری گاز و افزایش هدایت حرارتی می‌تواند بازارهای موجود را بهبود بخشند و راه را برای کاربردهای جدید هموار کند.»

TPU انتخاب شده برای آزمایشات در حال حاضر در تجهیزات تلفن همراه و ورق‌های اکسترود شده استفاده می‌شود که به طور کلی در بسیاری از صنایع از بسته بندی تا حمل و نقل و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کامپوزیت‌ها از طریق مستربچ ساخته شده و سپس برای انجام آزمایشات، با نسبت بارگذاری ۰٫۵ ٪ ، ۱٫۰ ٪ و ۱٫۵ ٪ ، تولید می‌شوند. نتایج تست‌ها نشان می‌دهد که مقاومت به سایش در کامپوزیت‌ها بهبود یافته است.

بلک سوان گرافن بر تولید و تجاری‌سازی در مقیاس بزرگ محصولات با کارایی بالا و کم هزینه گرافن با هدف چندین بخش صنعتی از جمله بتن، پلیمر، باتری‌های لیتیوم یون و سایر موارد متمرکز شده است که انتظار می‌رود صنایع حجم زیادی از آن را نیاز داشته باشند. بازار افزودنی پلاستیک فعلی (و نه خود بازار پلاستیک) تقریباً ۴۰ میلیارد دلار در سال است.