افزایش دو برابری تولید انبوه فوم گرافنی/کاربرد: حسگری و IoT

اینتگریتدگرافن اعلام کرد که در حال افزایش حجم تولید فوم گرافنی سه‌بعدی خود است تا بتواند به نیاز بازار در این حوزه پاسخ دهد.

بازار قابل دسترسی برای محصولات گرافنی به طور بالقوه بیش از ۲۵ میلیارد دلار است و تصور می شود حجم تقاضای گرافن در بازارهای کاربردی کلیدی، پتانسیل رسیدن به ۱ تریلیون دلار را تا سال ۲۰۳۰ داشته باشد.

اینتگریتدگرافن (Integrated Graphene) یک شرکت فناور مستقر در اسکاتلند، که پیشگام استفاده از گرافن سه‌بعدی معروف به GII برای بخش تشخیص طبی و IoT است، در حال دو برابر کردن سهم خود برای برآورده کردن تقاضای جهانی برای محصولات مبتنی بر GII است که هم برای تحقیق و توسعه و هم تولید محصول تولید می‌کند.

فضای آزمایشگاه جدید این شرکت، میزان کار تحقیق و توسعه را که اینتگریتدگرافن می‌تواند انجام دهد، دو برابر خواهد کرد.

پس از کشف گرافن در سال ۲۰۰۴، این ماده به عنوان ماده‌ای شگفت‌آور برای استفاده در صنایع و برنامه‌های کاربردی، از محاسبات کوانتومی گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی مورد ستایش قرار گرفته است. در بازار زیست‌حسگرها، بیشتر شرکت‌ها از گرافن CVD تک لایه‌ای استفاده می‌کنند که به اندازه کافی تکرارپذیر نیست. همچنین این نوع گرافن هزینه تولید بالایی دارد.

اینتگریتدگرافن از فرآیند منحصر به فردی برای تولید یک داربست سه بعدی کربنی اسفنجی شکل (GII ™) استفاده کرده است که دارای تمام خصوصیات مورد نظر گرافن است اما هنوز هیچ یک از مشکلات آن را ندارد. GII کاربردهای بالقوه ای برای صنایع متعدد از جمله حسگرهای زیستی، اینترنت اشیاء (IoT) ، ذخیره انرژی و سنسورهای گازی دارد. فوم گرافن سه‌بعدی این شرکت، توانایی تقلید حساسیت و بازخورد لمس انسان را دارد، که می‌تواند تاثیری دگرگون کننده بر نحوه استفاده از رباتیک برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی از جراحی تا ساخت دقیق داشته باشد.

محصول پرچمدار اینتگریتدگرافن، GII-Sens یک الکترود زیستی برای تشخیص بیماری در انسان است که از مواد حسگری سنتی بهتر است و باعث می شود آزمایش‌های مقرون به صرفه‌تر و قابل تکرار با حساسیت بسیار بالاتر توسعه یابند. این شرکت همچنین در مراحل پیشرفته توسعه یک ابررسانا جدید GII-Cap قرار دارد که می‌تواند عمر محصول را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به طور چشمگیری تقاضای باتری محصولات IoT را کاهش دهد.