نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتک، فرصتی برای استارت‌آپ‌های نانویی

محسن ابراهیمی، کارشناس نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو از حضور بخش‌های مختلف این ستاد در نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس۲۰۲۳ خبر داد. به گفته ایشان ترغیب شتابدهنده برای جذب تیم‌های نانویی، معرفی پایگاه رصد فناوری و کمک به شرکت‌ها برای بین‌المللی شدن از جمله برنامه‌های ستاد در این نمایشگاه است.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. ستاد ویژه توسعه فناوری نیز در این نمایشگاه شرکت دارد.

محسن ابراهیمی، کارشناس نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو درباره این نمایشگاه می‌گوید: «در سال‌های گذشته، بخش‌های مختلف ستاد نیز آیکن یا کارگروه صنعت در این نمایشگاه شرکت می‌کرد، امسال ستاد نانو غرفه‌ای در این نمایشگاه دارد که بسیاری از بخش‌هایی ستاد نظیر شبکه تبادل، گروه توسعه منابع انسانی، آیکن، گروه صنعت و بازار و رصد فناوری در این غرفه حضور فعالی دارند.»

ابراهیمی می‌افزاید: «بسیاری از شتابدهنده‌های کشور در این نمایشگاه حضور دارند و این فرصت مناسبی است تا ستاد برنامه‌های حمایتی خود را برای شتابدهنده‌هایی که تیم‌های نانویی جذب می‌کنند، ارائه دهد. معرفی این برنامه‌های حمایتی، شتابدهنده‌ها را ترغیب می‌کند تا تیم‌های نانویی بیشتری را جذب کنند. پیش از این نانومچ به صورت مستقیم از تیم‌های نوپا حمایت می‌کرد، اما امسال تلاش داریم تا شتابدهنده‌ها را برای حمایت از استارت‌آپ‌های نانویی تشویق کنیم.»

به گفته کارشناس نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو، معرفی پایگاه رصد فناوری، یکی از برنامه‌های ستاد در این نمایشگاه است. همچنین ستاد تلاش دارد تا به استارت‌آپ‌های نانویی که محصول آن‌ها در بازارهای داخلی مشتری زیادی ندارد اما در بازارهای بین‌المللی پتانسیل فروش خوبی دارند کمک کند تا این استارت‌آپ‌ها بتوانند بین‌المللی شوند.

در دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور، بیش از ۷۰ هزار مخاطب فعال در حوزه کسب‌وکار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار و ۲۰ رویداد و بخش جانبی حضور دارند. در این رویداد جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه معرفی می‌شود. اینوتکس امسال میزبان برگزاری چندین رویداد ارائه نیاز فناورانه نیز است. رقابت علمی کنز، فینوتکس، معرکه اینوتکس، اینوتکس پیچ، استیج اینوتکس، ایستگاه آینده، کافه سرمایه اینوتکس، ارائه نیازهای فناورانه (Reverse Pitch)، استارکاپ و رویداد ملی پهپادها از جمله رویدادهای مهم نمایشگاه اینوتکس است.