دو نانوافزودنی رنگ به بازار عرضه شد که عملکرد رنگ‌های صنعتی را بهبود می‌دهند

گرادو گرافن شرکت نانویی پیشگام در بخش مواد پیشرفته گرافنی برای کاربردهای صنعتی است که به تازگی عرضه تجاری دو محصول خود یعنی Nanodur و Nanolav را آغاز کرده است.

گرادو گرافن (Gerdau Graphene LTDA) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو بوده که پیشگام در بخش مواد گرافنی برای کاربردهای صنعتی است. این شرکت دو افزودنی گرافن تقویت‌کننده عملکرد را برای رنگ‌ها و پوشش‌های مبتنی بر آب راه‌اندازی می‌کند.

Nanodur و Nanolav پوشش‌هایی هستند که دوام بالا و قابلیت شستشوی را برای رنگ به ارمغان می‌آورند بدون این که تأثیری در pH داشته باشند. این دو محصول تأثیر منفی روی محیط زیست را در زمینه تولید رنگ و پوشش کاهش می‌دهند.

مواد افزودنی جدید Nanodur و Nanolav با فناوری اختصاصی G2D شرکت گرادو ساخته شده‌اند که در آن‌ها از نانوپلاکت‌های گرافن استفاده می‌شود. این افزودنی‌ها همچنین نیاز به برخی از ورودی‌های رایج تولید رنگ را کاهش داده یا از بین می‌برند که می تواند ضمن بهبود پایداری و کاهش تأثیرات زیست محیطی، هزینه‌های تولید را کاهش دهد. Nanodur یک افزودنی گرافن مبتنی بر آب است که پراکندگی عالی داشته و به طرز چشمگیری باعث افزایش دوام رنگ و پوشش می‌شود. رنگ‌ها و روکش‌های تولید شده با این افزودنی، توانایی فوق العاده‌ای برای مقاومت در برابر سایش، هوازدگی و سایر عوامل بیرونی نشان می‌دهند. Nanodur یک مؤلفه اصلی برند C-Fix Gerdau Graphene است، که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده است. کاربرد دنیای C-Fix در کف کارخانه‌های ترافیک بالا نشان است که حتی با ۳۰ ٪ رنگ کمتر اعمال می‌شود.

Nanolav موجب بهبود قابلیت شستشوی و مقاومت در برابر رطوبت در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می‌شود. این افزودنی باعث می‌شود که رنگ در معرض تمیز کردن یا شستشو قرار گرفته و دچار رنگ‌پریدگی نشود. از آنجایی که این افزودنی pH را تغییر نمی‌دهد، نیاز به برخی افزودنی‌های شیمیایی رایج رفع می‌شود، افزودنی‌هایی که معمولا برای محیط‌زیست خطرناک هستند.

توسعه رنگ مبتنی بر گرافن، در ماه دسامبر دو سال قبل آغاز شده و نتیجه همکاری گردوا گرافن با شرکت‌ گرافتکس (Grafftex) که یک تولید‌کننده رنگ برزیلی و پلی‌استل (Polystell)، یک شرکت متمرکز بر تحقیق‌و‌توسعه افزودنی‌های شیمیایی است.