چالش طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی، تا نیمه خرداد تمدید شد!

مهلت ارسال طرح برای چالش طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته ال ۱۵ خرداد تمدید شد. بدین منظور از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان وفناور کشور دعوت می‌نماید تا طرح‌های خود را با توجه به رویکردهای پیشنهادی ذکر شده از طریق سایت اینوتن (Innoten.ir) ارسال نمایند.

صنعت نفت و گاز به‎‌عنوان یکی از پرچمداران فعالیت‌های اقتصادی نقش پررنگی در پیشرفت و تعالی کشور دارد. جهت استحصال نفت و گاز از مخازن زیرزمینی، صنعت حفاری به‌عنوان نوک پیکان صنعت نفت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین خدمت از میان خدمات حفاری چاه‌های نفت و گاز، خدمات حفاری انحرافی/ افقی است که با تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی (RSS) انجام می‌شود.
در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی و کاهش ارزبری و وابستگی صنعت حفاری و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری، چالشی با عنوان ”طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته” را مطرح نموده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌نمایند.

هدف از برگزاری این چالش ارائه طرح‌های فناورانه، نوآورانه و بدیع در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته، با توجه به رویکردهای پیشنهادی ذکر شده در بخش الزامات و ملاحظات راهنمای چالش به منظور بومی‌سازی، تست مکرر و استفاده عملیاتی درون‌چاهی در میادین نفتی و گازی واقع در خشکی کشور است.