کپسوله‌کردن دوگانه دوام واکسن کرونا را افزایش داد

شرکت آفیوس (Aphios) که در حوزه توسعه و ساخت ذرات پیکومتری به‌منظور استفاده در سامانه رهایش دارو فعالیت دارد، حمایت مالی از NIH برای توسعه واکسن mRNA دریافت کرد. این فناوری برای مقابله با ویروس کرونا و دیگر بیماری‌ها قابل استفاده است.

از سوی NIH به فاز اول تحقیقات نوآوری در کسب و کار کوچک (SBIR) شرکت آفیوس کمک مالی اعطا شد تا واکسن mRNA تک دوز، پایدار در دمای اتاق، با استفاده از فناوری کپسوله‌کردن دوگانه ساخته شود. مولکول mRNA که پروتئین سنبله  ویروس کرونا را رمزگذاری می‌کند، ابتدا در نانوذرات لیپید (LPN) و سپس در نانوکره‌های پلیمری زیست تخریب‌پذیر (PNS) قرار داده می‌شود. انتشار واکسنmRNA  که درون نانوذرات لیپیدی است، با تخریب PNS کنترل می‌شود. بنابراین، mRNA  طولانی‌تر در بدن باقی خواهد ماند و تداوم  انتشار آنتی‌بادی‌ها را در بدن حفظ می‌کند. علاوه بر این، کپسوله‌کردن دوگانه واکسن mRNA در PNS باعث محافظت از نانوذرات لیپیدی و mRNA از تخریب شده و افزایش پایداری و ماندگاری در قفسه در دمای اتاق و یخچال را برای این واکسن به دنبال دارد. این فن آوری کپسوله کردن دو گانه به راحتی در مورد واکسن‌های mRNA برای انواع مختلف کرونا و سایر بیماری‌ها قابل استفاده خواهد بود.

آفیوس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری بوده که در حال توسعه روش‌های جدیدی برای بهبود دارو است. این شرکت در حوزه فناوری‌نانو، کشف دارو، ایمنی دارو و رهایش دارو فعالیت دارد.

ویروس کرونا یکی از تأثیرگذارترین بحران‌ها در حوزه مراقبت‌های بهداشتی است. نیاز به ذخیره‌سازی سرد، نیاز به تقویت‌کننده‌ها و پتانسیل واکنش‌های آلرژیک منفی اشکالاتی هستند که در واکسن‌های فعلی کرونا دیده می‌شوند.