خرید فناوری اسپری نانوپوشش ضدپاتوژن از دانشگاه

شرکت فندایکس (Fendx) با امضاء قراردادی با دانشگاه مک‌مستر، لیسانس فناوری اسپری پوشش‌دهی با قابلیت از بین بردن پاتوژن‌ها را دریافت کرد. این مجوز اختصاصی، می‌تواند دامنه فعالیت‌های شرکت فندایکس را در بخش پوشش‌های ضدباکتری گسترش دهد.

شرکت فندایکس در حوزه فناوری‌نانو فعالیت دارد و تمرکز اصلی آن روی پوشش‌های حفاظت از سطح است. در راستای توسعه فناوری‌های این شرکت، شرکت فندایکس از امضا توافق‌نامه‌ای با دانشگاه مک مستر در انتاریو خبر داد که مجوز فرمولاسیون ویژه‌ای را که مربوط به اسپری دوکاره با قابلیت کاهش آلودگی سطح با دفع پاتوژن‌ها است را دریافت می‌کند. این فناوری پیش از این به صورت پتنتی اکتبر ۲۰۲۲ ثبت شده است.

دکتر کارولین مایرز، مدیرعامل شرکت فندایکس می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که از طریق این توافق‌نامه دریافت لیسانس، با شریک تحقیقاتی‌مان، دانشگاه مک مستر، دامنه مالکیت معنوی فناوری نانو خود را گسترش می‌دهیم. فرمولاسیون اسپری در حال حاضر در مک مستر در دست توسعه است و نه تنها خواص دفع کننده مشابه فیلم DebelWrap ™ ما را نشان می‌دهد، بلکه آلودگی پاتوژن باقیمانده را نیز از بین می‌برد. این فناوری، به فناوری‌های نانو فعلی ما اضافه می‌شود. این محصول اسپری می‌تواند به سادگی در بسیاری از سطوح کاربرد داشته باشد و فرصت‌های بالقوه بازار ما را فراتر از برنامه‌های صنعتی و تجاری گسترش دهد.»

این توافق نامه مجوز، پوشش نانو اسپری را در اختیار فندایکس قرار می‌دهد که هم خاصیت دفع پاتوژن دارد و هم امکان از بین بردن آنها را دارد. آزمایشگاه تست مک‌مستر کاهش چسبندگی ۹۹٫۹۹٪ برای استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متیلن (“MRSA”) و ۹۹٫۹۶ ٪ برای ویروس باکتریایی PHI6، در مقایسه با گروه کنترل را در این پوشش به دست آورده است. دستکش‌های پلاستیکی که این پوشش فناوری نانو روی آنها اسپری شده‌اند، کاهش ۹۹٫۹۹٪ در انتقال PHI6 و MRSA را پس از یک با تماس نشان دادند، در حالی که دستکش‌های بدون پوشش همچنان به انتقال MRSA و PHI6 پس از ۵۰ لمس ادامه دادند. میزان نابود کردن پاتوژن‌ها در مقایسه با سطوح عاری از این نانوپوشش اندازه‌گیری شد و نتایج نشان داد ۹۹٫۹۸ ٪ کاهش در تعداد MRSA و Pseudomonas Aeruginosa COLONY دیده می‌شود.

فندایکس شرکت نانویی مستقر در کانادا است که با کاهش گسترش پاتوژن‌ها بر توسعه محصولات برای ایمن‌تر کردن زندگی مردم متمرکز شده است. این شرکت برای محافظت از سطوح در برابر آلودگی، در حال تولید محصولات فیلم و اسپری است. DevelWrap ™ Film، یک فیلم پوشش محافظ است که به دلیل خاصیت دفع، از چسبندگی پاتوژن‌ها جلوگیری می‌کند و انتقال آنها را بر روی سطوح مستعد آلودگی کاهش می‌دهد.