سرمایه‌گذاری یک شرکت خطرپذیر برای توسعه نانوباتری‌ خودرو

شرکت استلانتیس (Stellantis) و لایتن (Lyten) اعلام کردند که شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به استلانتیس قصد دارد تا روی فناوری شرکت لایتن سرمایه‌گذاری کند تا تجاری سازی فناوری موسوم Lyten 3D Graphene™ تسریع شود. این فناوری می‌تواند در بخش‌هایی نظیر باتری خودروهای برقی به ویژه باتری لیتیم سولفور لایتن موسوم به LytCell™ استفاده شود.

مدت‌هاست که لایتن در حال توسعه گرافن سه‌بعدی است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد. با فرمول‌بندی و تنظیم Lyten 3D Graphene® در سطح مولکولی و افزودن آن به فرمولاسیون Li-S اختصاصی خود، لایتن می‌تواند توانمندی‌ باتری‌ها را بهبود دهد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند. لایتن بدون استفاده از کبالت، نیکل یا سایر مواد معدنی کمیاب قادر است باتری‌های خود را به طور کامل تامین و تولید کند.

برخلاف باتری‌های لیتیوم یونی سنتی، در باتری‌های لیتیوم-گوگردی لایتن از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌شود و در نتیجه ۶۰ درصد کربن کمتری نسبت به بهترین باتری‌های امروزی ایجاد می‌شود و مسیری برای دستیابی به باتری‌های برقی الکتریکی با کمترین میزان آلایندگی باز شده است.

مواد خام برای باتری‌های لیتیوم-گوگرد این پتانسیل را دارد که به صورت محلی در آمریکای شمالی یا اروپا تولید و تامین شود. این فناوری نیازهای صنایعی را که به دنبال باتری‌های سبک وزن و پرانرژی هستند، برآورده می‌کند.

Lyten 3D Graphene™ یک پلت‌فرم مواد پیشرفته اختصاصی و قابل تنظیم است که حاصل سا‌ل‌ها پژوهش و ثبت اختراعات فناورانه لایتن است. گرافن سه‌بعدی لایتن را می‌توان در بسیاری از مواد و محصولات دیگر استفاده کرد تا برنامه‌های کاربردی با کارایی بالاتر به دست آید. به‌عنوان مثال، از آنجایی که گرافن ۳ بعدی شکل پیشرفته‌ای از گرافن است، به کار گیری گرافن سه‌بعدی لایتن به پلی‌اتیلن موجب بهبودهای قابل توجهی در استحکام می‌شود. این شرکت قرار است در سال ۲۰۲۳، باتری‌های لیتیوم-گوگرد و کامپوزیت‌های سه بعدی تزریق شده با گرافن را برای بازارهای تخصصی تحویل دهد.

دن کوک، رئیس و مدیرعامل لایتن گفت: «ما خوشحالیم که صندوق استلانتیس، به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز جهانی خودرو، اعتقاد قوی به شرکت ما و ابرمواد کربن زدایی Lyten 3D Graphene™ ما نشان داده است. در میان نوآوری‌های محصولات خودرویی که توسط Lyten 3D Graphene™ ایجاد می‌شوند.»