هدست نانویی به بازار عرضه شد/ مزیت: صدای بهتر، وزن کمتر

شرکت لاجیتک (Logitech) یک هدست گیمینگ جدید به‌نام G Pro X 2 Lightspeed را به بازار عرضه کرده است که دارای درایورهای صوتی از جنس گرافن است.

لاجیتک از یک دیافراگم گرافنی ۵۰ میلی‌متری برای درایور صوتی درون G Pro X 2 استفاده می‌کند که برای ایجاد صدا در کنار کاهش وزن ۲۵ گرمی در مقایسه با Pro X اصلی طراحی شده است.

کریس پیت، مدیر اصلی محصولات سری محصولات لاجیتک G Pro، می‌گوید: «با استفاده از گرافن، می‌توانیم درایوری ایجاد کنیم که هم بسیار سفت و سخت و در عین حال سبک وزن باشد. این فناوری صدایی با وفاداری بالا با اعوجاج بسیار کم ارائه می‌کند و به حرفه‌ای‌ها عملکردی را می‌دهد که به آن در بازی نیاز دارند.»

لاجیتک فروش هدست گیمینگ G Pro X 2 را در پایان ماه می با قیمت ۲۴۹ دلار در آمریکا و ۲۶۹ یورو در اروپا آغاز کرده است. لاجیتک تنها تولید کننده هدست با فناوری گرافن نیست. پیش از این شرکت اورا گرافن (Ora Graphene) نیز از گرافن برای تولید بلند و هدفون استفاده کرده است. این شرکت با استفاده از کامپوزیتی حاوی گرافن، هدفونی موسوم به GQ را ساخته است. اورا گرافن، در این هدفون‌ها از درایور صوتی ۴۰ میلی‌متری استفاده کرده که صدا تولید می‌کند. این هدفون به دلیل بهره‌مندی از گرافن، عملکرد جالب توجه و در عین حال قیمت پایینی نیز دارد. در این هدفون به جای این که از تک‌لایه گرافنی استفاده شود، کامپوزیتی به کار برده شده که در آن هزاران لایه روی هم با استفاده از یک ماده اتصال‌دهنده قرار گرفته است. تولیدکنندگان هدفون از انواع مختلف مواد برای تولید محصول استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها در تولید صدا امضای منحصربه‌فرد خود را دارند که ممکن است موجب تغییرات در صدا شوند؛ اما هدفون گرافنی شرکت اورا تعادل تونالی را در محدوده صوتی ایجاد می‌کند، این در عمل به چه معناست؟ به این معنی که صدای ایجاد شده توسط هدفون گرافنی واضح‌تر و با کیفیت‌تر بوده و از غنا و عمق خاصی نیز برخوردار است.