راه‌اندازی خط تولید باتری نانویی لیتیم گوگرد

لایتن (Lyten)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوباتری، از راه اندازی خط تولید آزمایشی باتری لیتیوم-گوگرد خود خبر داد. لایتن تایید کرد که از گرافن سه‌بعدی اختصاصی خود در این باتری استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، خط آزمایشی لیتیوم-گوگرد در سال ۲۰۲۳ تحویل سلول‌های باتری تجاری را به مشتریان در بخش‌های دفاعی، خودروسازی و ماهواره‌ آغاز خواهد کرد. با توجه به ظرفیت محدود ۲۰۰ هزار سلول در سال، خرید سلول‌های باتری این شرکت با محدودیت‌هایی روبرو است.

خط تولید آزمایشی در محوطه ۱۴۵۰۰۰ فوت مربعی سیلیکون ولی قرار دارد. این پردیس همچنین شامل بخش تولید گرافن سه بعدی است که از توسعه برنامه‌های کاربردی دیگر گرافن سه بعدی لایتن پشتیبانی می‌کند. این کاربردها شامل کامپوزیت‌های سبک وزن، حسگر شیمیایی، بخش حمل و نقل، هوافضا، انرژی و دفاعی است. این خط آزمایشی سلول‌های لیتیم گوگرد را به صورت کیسه‌ای و استوانه‌ای برای انواع نیازهای مشتریان تولید می‌کند.

دن کوک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت لایتن، گفت: «لایتن نقش رهبری را در کمک به افزایش زنجیره تامین باتری داخلی در آمریکا ایفا می‌کند. برای رسیدن به اهداف در بخش خودروهای الکتریکی و واحد نوآوری دفاعی، ارائه باتری با چگالی انرژی بالاتر و وزن سبک‌تر با زنجیره تامین محلی و عاری از خطرات ژئوپلیتیکی اهمیت زیادی دارد.»

طی سال‌های گذشته، لایتن ماده گرافنی سه‌بعدی را توسعه داده است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد. با فرمول‌بندی و تنظیم Lyten 3D Graphene® در سطح مولکولی و افزودن آن به فرمولاسیون Li-S اختصاصی خود، لایتن می‌تواند توانمندی‌ باتری‌ها را بهبود دهد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه (تحت شرایط آزمایش مشخص شده وزارت دفاع) و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند. لایتن بدون استفاده از کبالت، نیکل یا سایر مواد معدنی کمیاب قادر است باتری‌های خود را به طور کامل تامین و تولید کند. لایتن یک شرکت مواد پیشرفته است که فناوری انقلابی باتری لیتیوم سولفور را برای استفاده در کاربردهای مختلف در خودرو، هوافضا، دفاع و بسیاری از بازارهای دیگر توسعه می‌دهد.