آموزش اساتید فیلیپینی برای برگزاری دوره کارشناسی ارشد نانو توسط استادان ایرانی

اساتید سه دانشگاه شریف، تربیت مدرس و شهید بهشتی طی یک برنامه آموزش تربیت مربی (ToT)، به یکی از دانشگاه‌های فیلیپین به منظور راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد نانو کمک خواهند کرد.

خانم دکتر شاهچراغی هماهنگ‌کننده این دوره آموزشی می‌گوید: «پیش از شیوع کرونا موضوع آموزش اساتید فیلیپینی در حوزه نانو توسط استادان ایرانی مطرح شد، اما محدودیت‌های کرونا مانع از برگزاری این دوره‌ها شد. با فروکش کردن کرونا و کاهش محدودیت‌های کرونایی، مجددا موضوع آموزش اساتید فیلیپین مطرح شد و یک دوره آموزش عملی و تئوری در حوزه نانو تدارک دیده شد که از دوم تیرماه سال جاری آغاز می‌شود.»

دکتر شاهچراغی افزود: «بخش اول دوره به مدت سه هفته و به صورت مجازی برگزار می‌شود که مربوط به مطالب تئوری نانو می‌شود و پس از آن دوره عملی به مدت یک هفته در فیلیپین برگزار خواهد شد. برای بخش تئوری ۷ استاد از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تربیت مدرس و شهید بهشتی سرفصل‌های تعیین شده را آموزش خواهند داد و در ادامه سه استاد از ایران به کشور فیلیپین خواهند رفت تا دوره عملی را در این کشور برگزار کنند. هدف اصلی این دوره آماده کردن اساتید فیلیپینی برای راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد فناوری‌نانو است. همچنین شبکه‌سازی میان محققان ایرانی و فیلیپینی از دیگر اهداف این برنامه است.»

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، هزینه‌های این دوره آموزشی توسط طرف فیلیپینی تامین خواهد شد.