تلاش برای وارد کردن نانولوله‌های کربنی در دستگاه‌های بی‌سیم تجاری

مدیرعامل شرکت سیکس‌لاین سمیکانداکتور (SixLine Semiconductor) مستقر در میدلتون از تمرکز این شرکت بر روی موضوع ارتباط با صنایع و اثبات فناوری خبر داد. این شرکت پیش از این موفق به دریافت جایزه Biz Plan برای دستگاه‌های بی‌سیم حاوی نانولوله‌های کربنی شده بود.

به نظر می‌رسد که پس از برنده شدن در مسابقه برنامه تجاری ویسکانسین، سیکس‌لاین سمیکانداکتور روی اثبات فناوری و ایجاد روابط با صنعت متمرکز شده است.

این شرکت در حال توسعه اجزای پیشرفته الکترونیکی با استفاده از نانولوله‌های کربنی است. جینکینز، بنیان‌گذار این شرکت، در جریان کنفرانس اخیر کارآفرینان ویسکانسین در میلواکی، به میزبانی شورای فناوری ویسکانسین، ده‌ها فینالیست دیگر را شکست داد.

وی گفت: «من فکر می‌کنم این جایزه مسیر بسیار عالی برای آگاهی بیشتر نسبت به نانولوله‌های کربنی و الکترونیک نانولوله‌ها بود. همچنین این جایزه به تحقیق و توسعه فناوری با کیفیت بسیار بالا در ویسکانسین کمک می‌کند.»

جینکینز گفت که او در تلاش خواهد بود تا در این زمینه برای تقویت و برقراری روابط بیشتر با شرکت‌های بزرگ کار کند. وی گف، این شرکت در حال حاضر دو قرارداد ارزیابی را با دو شرکت نهایی می‌کند و به دنبال بازخورد مشتریان بالقوه است. سیکس‌لاین سمیکانداکتور می‌خواهد قطعات الکترونیکی با کارایی بالا را بر اساس نانولوله‌های کربنی تراز شده توسعه دهد. این قطعات برای تأمین نیازهای کلیدی و نیازهای ادغام در صنعت الکترونیک لازم هستند

در همین حال شرکت سیکس‌لاین سمیکانداکتور در حال افزایش جذب بودجه‌ای است که بین ۷۵۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون دلار را هدف می‌گیرد. جینکینز گفت که این شرکت قبلاً ۴۷۵،۰۰۰ دلار جمع‌آوری کرده است. وی گفت: «این بودجه به ما اجازه می‌دهد تا نانولوله‌های کربنی را در دستگاه‌های الکترونیکی در مقیاس صنعتی به کار گیریم.»

فناوری سیکس‌لاین سمیکانداکتور، می‌تواند به بازارهای بزرگ صنعت الکترونیک، از جمله توسعه فناوری‌های بی‌سیم، محاسبات و حسگری بپردازد.