جمع‌آوری کوهی از داده‌ها برای اثبات عملکرد نانومیله‌طلا در درمان سرطان

سونا نانوتک (Sona Nanotech) در حال ایجاد حجم زیادی از داده‌ها برای پشتیبانی فناوری خود است. این شرکت برای اثبات اثربخشی نانومیله‌های طلا در درمان بیماری به جمع‌آوری کوهی از داده‌ها پرداخته است.

دیوید ریگان مدیرعامل این شرکت از برنامه‌های بلندپروازانه خود برای استفاده از نانومیله‌های طلای اختصاصی این شرکت کانادایی سخن گفته است.

وی می‌گوید که سونا نانوتک در حال حاضر در حال ساختن کوهی از داده‌ها برای پشتیبانی از استفاده احتمالی از فناوری نانومیله‌های طلا در درمان‌های نوآورانه سرطان است. این شرکت به تازگی سومین مجموعه از نتایج ارزیابی مستقل نانومیله‌های خود را از آمریکا دریافت کرده است. این ارزیابی توسط آزمایشگاه تعیین مشخصات فناوری‌نانو موسسه سرطان صورت گرفته است. این ارزیابی شامل تجزیه و تحلیل دو سری از نانومیله‌های طلای این شرکت است که برای یکدستی در خصوصیات فیزیولوژیکی و آلودگی میکروبی و سطح اندوتوکسین بوده است. شرکت سونا نانوتک تولیدکننده نانومیله‌های طلا است، نانومیله‌هایی که می‌توان از آن‌ها در نوارهای تست بیماری استفاده کرد که درصورت وجود عوامل بیماری‌زا به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. نانومیله‌های طلا حساسیت بالایی داشته و نسبت به معرف‌های رایج عملکرد بهتری نیز دارند. دریافت این تاییدیه برای اجرای آزمایشات بالینی برای درمان‌های هدفمند هایپرترمیا ضروری است. این ارزیابی‌های موسسه ملی سرطان از سازگاری زیستی نانومیله‌های طلا حکایت دارد. پیش از این، مطالعه روی حیوانات کوچک به‌منظور درمان با روش هایپرترمیا انجام شده بود که داده‌های آن به زودی آماده می‌شود.

هایپرترمی هدفمند یک روش درمانی مطمئن، ایمن و موثر سرطان است که در آن با استفاده از نانومیله‌های طلا و با دستگاه مادون قرمز، گرمای درمانی در تومورهای جامد ایجاد می‌شود. هایپرترمی هدفمند اثرات مفید متعددی بر تومورها دارد و انتخابی‌تر از شیمی‌درمانی بوده، مخرب‌تر از پرتودرمانی و بدون خطرات درمان جراحی است. این روش درمانی کم تهاجمی است، عوارض جانبی منفی را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. این فناوری علاوه‌بر مقرون به صرفه‌تر و موثرتر بودن، می‌تواند نتایج سریع‌تری نسبت به درمان‌های کنونی سرطان ارائه دهد.